Bezárás

Játék vagy az agrárszakképzés következő szintje?

Írta: Barna Ferenc - 2021 november 26.

Komplex, több területen is alkalmazható technológiai rendszer bevezetésének első állomása a virtuális valóságon (VR) alapuló gépbemutató, 3D-s modell kiegészítéssel, mely hozzájárulhat az agrárszakképzés fejlesztéséhez és innovációs tevékenységeinek támogatásához.

 

Virtuális valóság
Virtuális valóságon alapuló bemutató (Fotó:
Pix VR Training Kft.)

 

Gyakorlatias képzés és interaktív túra

Az országban elsőként Jánoshalmán, a Déli ASzC Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium egyik termében adták át a Pix VR Training Kft. virtuális valóság oktató pilot projektjét.

A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat 236 millió forintos támogatásából valósult meg.

A virtuális valóságon alapuló oktató rendszerrel megreformálható a korábbi szakképzési struktúra.

 

A képzésnek igazodnia kell a munkáltatók követelményeihez

Az oktatási rendszernek az elmúlt időszakban számos kihívással kellett szembenéznie, mint például a koronavírus világjárvány, amely komolyan befolyásolta a hagyományos tantermi oktatást.

Szinay Attila, az Agrárminisztérium közigazgatási államtitkára az átadás során azt mondta, hogy hazánk agrárgazdaságának megerősítéséhez, illetve hazai és nemzetköz versenyképességének növeléséhez nélkülözhetetlen az új generációk megszólítása.

Olyan képzési rendszerre van szükség, amely keretében a megszerezhető ismeretek a folyamatosan fejlődő piac követelményeihez igazodnak.

„Fontos, hogy az agrárszakképzési centrumok és a szakképző iskolák a jövőben olyan tudásközpontokká váljanak, ahol az összetett képzés, az elméleti tananyag mellett, súlyponti szerepet kapnak a gyakorlati ismeretek. Komoly tudással, felkészültséggel felvértezett fiatal szakemberekre van szükség, ehhez viszont nélkülözhetetlen a szemléletváltás és az oktatás digitalizációja”– emelte ki az államtitkár.

 

Forrás: AM, Sajtóközlemény
Összeállította: Barna Ferenc