Budapest, 2013. március 19., kedd (MTI) – Több mint 1370 milliárd forint bevételt ért el a magyarországi kiskereskedelem élelmiszerekből 2012. február és 2013. január között, 4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; mennyiségben viszont 1 százalékkal csökkent a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória forgalma.
A Nielsen keddi közleménye szerint értékben az átlagosnál jóval nagyobb mértékű, kétszámjegyű növekedést ért el egyebek mellett a margarin, a jégkrém, a vodka, a gabonapehely és szelet, továbbá a kakaópor.
A Nielsen által mért tíz legnagyobb forgalmú kategória közül mennyiségben többet adtak el sajtból, ásványvízből és tejfölből.
A vállalat közlése szerint megállt az élelmiszer-kiskereskedelem évek óta tartó koncentrálódása.
A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése a tizenkét hónap alatt ugyanúgy 65 százalék, ahogy egy évvel korábban.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre stabilan 35 százalék jut.
A teljes bevételből 27 százalékkal részesednek a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok, amelyek zöme a lakóhelyek közelében működik, és ezeket a vásárlók kényelmesen, gyorsan meg tudják közelíteni.
A 200 négyzetméteres és az ennél kisebb boltból a Nielsen legutóbbi teljes, országos felmérése során összesen 17 405-öt regisztráltak.
Ez 89 százaléka az összesen 19 544 egységből álló magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatnak.
MTI 2013. március 19.