Az Agrárminisztérium, az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara saját iskolakert kezdeményezéseik összehangolásaként országos iskolakert-fejlesztési programot indít januárban, ami keretében tankertet hoznak létre a nagyvárosi iskolákban.
A program legfontosabb célja a szemléletformálás, mivel a jövő környezeti kihívásaival csak felkészülten, környezettudatos hozzáállással lehet szembenézni. A négy szervezet egyetért abban, hogy a jövő nemzedékeinek környezettudatosságát fejleszteni kell, hiszen nélküle nem létezhet élhető jövő. Emellett így részt vesznek a fiatalok környezeti nevelésében, aminek egyik legkézenfekvőbb gyakorlóterepe az iskolakert.
Az AM Sajtóiroda híréből azt is megtudhatjuk, hogy az országos iskolakert-fejlesztési program első része a 2019 januárjában induló iskolakerti alapozó alprogram, amit az Agrárminisztérium támogat. A program szakmai tartalmának kidolgozója és lebonyolítója az Iskolakertekért Alapítvány. Az alapozó alprogram külön kategóriában támogatja a 2018 őszén útjára indított „Földforgatók” pilot programba bevont iskolákat is.
A továbbfejlődés érdekében az országos iskolakert-fejlesztési program második részeként iskolakerti tematikus modulok közös kidolgozása kezdődött el. Ezek célja, hogy az iskolakerti tevékenységekben rejlő változatos oktató-nevelő lehetőségek között minél több intézmény megtalálja a saját pedagógiai céljainak és helyzetének megfelelőket.
Az iskolakert nyitottságra, türelemre, felelősségvállalásra, öngondoskodásra nevel, felkelti az igényt az egészséges táplálék iránt, nyitja az érdeklődést a mezőgazdasági és környezeti témájú pályaválasztás irányába. Az iskolakert gondozásával a gyerekek megtanulják természeti környezetük helyes és tudatos használatát, alapvető természettudományi tapasztalatokat szereznek, és lehetőségük adódik a gyakorlatban is kipróbálni, élő folyamatok során alkalmazni a tanórákon tanultakat.