Nemzetközi sajtótájékoztató
Július végén a Steyr Sankt Valentin-i gyárába várta a szakújságírókat a CNH csoport, hogy a márka legfrissebb fejlesztéseit ismertesse. A kétnapos rendezvényen a közelben lévő farmon gyakorlati bemutatóra és tesztvezetésekre is sor került. Cikkünkben két izgalmas újdonságot mutatunk be.
A 6 hengeres Profi és az S-Control 8™ egészítik ki a Steyr Profi sorozatát
A STEYR a közismert Profi sorozatát a 6 hengeres Profi és az új, továbbfejlesztett 8 fokozatú terhelés alatt kapcsolható sebességváltójának bevezetésével egészíti ki. A sokoldalúsága és hatékonysága miatt sokat dicsért sorozatba most egy különleges, 6 hengeres motorral felszerelt traktor is tartozik: a 6,7 literes FPT-ECOTECH Common-Rail dízelmotor turbófeltöltővel, töltőlevegős hűtéssel, HI-eSCR kipufogógáz-technológiával és a Power Plus motorteljesítmény-menedzsmenttel rendelkezik, névleges teljesítménye 145 lóerő, maximális teljesítménye 158 lóerő, Power Plus segítségével pedig akár a 175 lóerőt is elérheti. A gazdaságos FPT motor optimális teljesítmény/tömeg arányú. A kiemelkedő fordulékonysággal kombinálva az S-CONTROL 8™ váltóval rendelkező 6 hengeres Profi maximális sokoldalúságot kínál a legigényesebb alkalmazásokhoz a mezőgazdaságban, a kert- és táj építészetben, valamint az erdőgazdálkodásban és a kommunális szolgáltatásokban.
S-Control 8™: mesteri hatékonyság
A STEYR mérnökei a 6 hengeres Profit új, továbbfejlesztett, 8 fokozatú, terhelés alatt kapcsolható sebességváltóval szerelték fel, ami ebben a kategóriában a leghatékonyabb. Az S-CONTROL™ sebességváltónak összesen 24 fokozata van három csoportban az előre- és hátramenethez, valamint számos olyan automatikus funkcióval rendelkezik, amelyek még hatékonyabbá és kényelmesebbé teszik a traktort. A csoportok nagy átfedése biztosítja, hogy a munka során csak ritkán van szükség csoportváltásra. Az S-CONTROL 8™ sebességváltó egyedülálló tulajdonságai közé tartozik a „kick-down” funkcióval rendelkező gázpedál, olyan helyzetekre, amikor gyorsan szükség van maximális teljesítményre, például meredek utakon történő szállításhoz. A Powershuttle irányváltáskor megakadályozza terepen a hajtás veszteségeit, az S-Stop II rendszer pedig jelentősen megkönnyíti a megállást a kereszteződéseknél és a homlokrakodóval végzett munkák során. Kereszteződéseknél vagy bálák rakásakor az S-Stop II rendszer automatikusan oldja a tengelykapcsolót, amikor a fék működésbe lép. Ha a féket felengedjük, akkor a traktor ismét óvatosan megindul előre. Ez a funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy a traktort centiméter pontossággal irányítsa.
A maximális termelékenység és sokoldalúság érdekében
A hárompontos hidraulikával és a hátul elhelyezett négy elektronikus hidraulikacsatlakozóval, a három középen elhelyezkedő hidraulikacsatlakozóval és opcionálisan frontfüggesztéssel, front TLT-vel és homlokrakodóval rendelkező 6 hengeres STEYR Profi S-CONTROL 8™ sebességváltóval rendkívül produktív és sokoldalú partner minden munkához. A Quick-Turn és a Powershuttle gondoskodik arról, hogy a homlokrakodóval és/vagy zárt térben végzett munka maximális kényelem mellett könnyen elvégezhető legyen.
A mindkét oldalról megközelíthető, légkondicionált, kellemesen alacsony, mindössze 69 db (A) zajszintű, elektromosan állítható Multicontroller kartámasszal felszerelt, kiváló körpanorámával és nyitható tetővel rendelkező vezetőfülke magas szintű kényelmet – és így ideális környezetet biztosít a hosszú és eredményes munkanapokhoz. Az S-TECH érintőképernyős monitor, valamint az ISOBUS II, ISOBUS III, S-Guide és S-Turn gyárilag telepített konfigurációjának köszönhetően a 6 hengeres STEYR Profi biztosítja, hogy minden munka egyformán könnyen, pontosan és maximálisan automatizálható legyen. A kényelmes vezetőfülke mellett a nagy terheléshez tervezett elsőtengely-rugózás is kiváló vezetési kényelmet és biztonságot garantál a szántóföldön és a közúton egyaránt.
STEYR S-Brake
Szabadalmaztatott pótkocsi-fékrendszer a nagyobb stabilitás és biztonság érdekében. A STEYR S-Brake pótkocsi-fékrendszere opcionálisan már most nagyobb stabilitást és biztonságot garantál a STEYR Terrus CVT, CVT és Profi CVT sorozatok számára. A traktorok és a fékezett pótkocsiból álló járműszerelvények közúti szállítás során, szántóföldön vagy zöldterületeken végzett munkák során egyaránt kritikus vezetési helyzetekbe kerülhetnek, ha csak a traktor lassul a gázpedál vagy a Multicontroller elvételével. Ebben az esetben az aktivált STEYR S-Brake rendszer automatikusan biztosítja a vontatott jármű fékrendszerének működését. Függetlenül attól, hogy pótkocsikról, rakodókocsikról, bálázókról vagy hígtrágyatartályokról van szó: a STEYR S-Brake rendszerrel a járműszerelvényben a pótkocsi nem fut rá a traktorra, és biztonságosan ellenőrizhető marad.
Automatikusan biztonságos
A STEYR S-Brake fékrendszer aktiválása az S-TECH 700 monitoron keresztül történik, vezetés közben is bármikor bekapcsolható, és egy zöld pótkocsi szimbólummal jelenik meg a traktor hajtómű-kijelzőjén. A kikapcsolás csak álló helyzetben lehetséges; a kijelzőn ebben az esetben egy szürke pótkocsi szimbólum látható. Ha az S-Brake fékfunkció aktív, akkor a rendszer figyeli és felismeri az aktuális vezetési helyzetet. Amint a vezető a Multicontroller vagy a gázpedál segítségével csökkenti a traktor sebességét, az S-Brake meghatározza a pótkocsi lassításához szükséges fékerőt. Ehhez aktívan kiértékeli a sebességváltó bemeneti oldalán elhelyezkedő lendkerékszenzor segítségével meghatározott forgatónyomaték értékét, valamint a motorvezérlés adatait. A vontatott járműre vonatkozó megfelelő féknyomás alkalmazásával összehangolja a vontató és a pótkocsi lassulását, és stabilizálja a pótkocsit. Az aktivált STEYR S-Brake fékfunkció 35 km/h sebességig aktív. Ezt a felső határértéket azért állították be, hogy a traktorvezetők a pótkocsi fékjének reakciója nélkül be tudják állítani a folyamatosan haladó forgalomban a megfelelő sebességet. Ha az S-Brake rendszernek 35 km/h alatti sebességnél nagyon gyakran kell beavatkoznia, akkor erről a vezető akusztikus és vizuális tájékoztatást is kap. Ezenkívül a fék csak pulzál, és öt másodpercenként rövid szünetekkel működik, a túlmelegedés és a csökkenő fékezési teljesítmény elkerülése érdekében.