fbpx

Syngenta RUBIN, az új magyar mélyvörös görögdinnye

Írta: Szerkesztőség - 2014 augusztus 12.

Bár sokak számára a dinnye nem több puszta cukros víznél, azért ez a valóságban nem egészen így van, ráadásul a nyár egyik „nagy kedvence”. A görögdinnye egyébként nemcsak finom, édes, lédús, de igen értékes az emberi szervezet számára.

A görögdinnye húsának piros színét a karotinoid festékanyagainak, köztük kiemelten a likopinnak köszönheti, mely számos szív- és érrendszeri, valamint daganatos megbetegedés megelőzésében bizonyította már jótékony hatását. Kevesen tudják, hogy a dinnye ezen színanyaga olyan formában van jelen, ami nagyon könnyen felszívódik, szemben az elsőszámú likopin forrásként számon tartott paradicsoméval, amely csak megfőzve tud hasznosulni.

Emellett kiváló vízhajtó, segít felépülni a betegségekből, mivel alaposan megtisztítja a vért, serkenti a további gyógyulást. Legújabb kutatások szerint a görögdinnye rendszeres fogyasztása az erősebbik nem segítségére is lehet, hiszen természetes potencianövelő hírében áll, a benne található arginin megemeli a nitrogén-monoxid szintet, ami az erek falának ellazulását okozza. Végezetül, de nem utolsó sorban a kisbabák akár 8-9 hónapos kortól már fogyaszthatják.

Syngenta RUBIN, az új magyar mélyvörös görögdinnye

„Az elmúlt húsz év folyamatosan csökkenő tendenciái után 2011 óta ismét erőre kapni látszik a hazai dinnyetermesztés. 2013-ban 5600, idén már 6 ezer hektáron zajlik a termesztés. A dinnye ma több mint tízezer embernek biztosítja a megélhetését,” – kezdte megnyitóját Antal Gyula, a Syngenta zöldségfélék termékmenedzsere.

A tavalyi 210 ezer tonnás termésmennyiségnél 5-10 százalékkal teremhet több zamatos dinnye.

RUBIN a magyar fogyasztók ízlésére szabva

„A termelőknek nehézséget okoz az import dinnye, de szerencsére a magyar dinnye minden évben versenyképes” – mondta Csige László a Syngenta szakértője, majd bemutatta a RUBIN márkát.

A Syngentának az idei évben sikerült betekinteni több ország életébe, hogy a RUBIN hogyan teljesít. Olyan fajta lesz ez, ami a következő években drágakövet terem a gazdáknak.

A RUBIN egy brand, mely nem fajta név, ez egy márkázási forma, mely a fogyasztónak üzen, hogy e mögött egy új kiváló minőséget fog találni. A Syngenta meggyőződése, hogy az elégedett magyar fogyasztó a motorja a dinnyeágazatnak. Ha a vásárlás után netán csalódik valaki az íz világban, akkor akár több hétig nem fog dinnyét venni. A Syngenta célja, hogy a védjeggyel a dinnyét tovább népszerűsítse hazánkban, illetve a gyümölcs által kiváltott íz élményen felül az egészségre gyakorolt pozitív hatásaival is tisztában legyenek a fogyasztók. Mivel a dinnye egy nagyon közkedvelt nyári hűsítő, így sokkal könnyebb bevezetni egy márkát, mint ha például egy káposztaféléről beszélnénk.

Az elégedett vevő térjen vissza?

A RUBIN kampányát több elemre építi fel a Syngenta. Egyrészt RUBIN logós zászlókat helyeznek ki minden olyan standhoz, ahol értékesítik ezt a dinnyét, ezzel felkeltve a figyelmet. Másodsorban, igyekeznek minél több árut felmatricázni. A cél az, hogy a végfogyasztóhoz eljutva a vásárló tudja, hogy mit vesz meg, és attól milyen ízt várhat, és a következő vásárlásnál a fogyasztó keresse a RUBIN márkás görögdinnyét. Az idén már 15 helyszínen dolgozik ily módon a Syngenta, de természetesen várják a további érdeklődőket.

Syngenta RUBIN, az új magyar mélyvörös görögdinnye

Ma már a hazai fogyasztók is a minőséget keresik, a pénzéért mindenki jó minőségű és finom árut szeretne venni. Már a vásárlói szemléletünk is hasonlít az átlag európaiakéhoz. Míg 10-15 éve a minél nagyobb, akár 12-14 kg-os dinnyéket vettük, és napokig rájártunk a hűtőre, mára ez a tendencia teljesen megváltozott, és leginkább a 7-8 kg körülit vásárolják szívesen. A RUBIN ennek tökéletes példája. Talán első hallásra kicsinek tűnhet, hiszen a hosszú dinnyétől a termelők általában többet várnak, de ideje belátni, hogy a nagy dinnyék korszaka lecsengőben van. Nem akarnak már a fogyasztók óriási dinnyéket, hiszen inkább gyakrabban vásárolnak frisset. Már nem az a jellemző, hogy sokáig eszünk egy dinnyét, inkább egyre többször vásárolunk kisebb gyümölcsöt a zöldségesnél.

A hazai fogyasztás visszahódításához tehát kiváló minőségű, vevőcsalogató dinnyét kell tenni a fogyasztó elé. A dinnyét is szemmel vásárolják, csakúgy, mint nagyon sok mást. Ezért is egyre több a kiskereskedelemben a félben, negyedben eladott dinnye aránya. A felvágott dinnye esetében pedig egyértelműen az attraktív hússzín dönti el, hogy a vevő mit vásárol. Ez még akkor is így van, ha tudjuk, hogy a szín és cukortartalom, szín és harmonikus íz között nincs szoros összefüggés. A görögök már dugig töltött kamionokkal hordják a RUBINT, így joggal reménykedhet a Syngenta, hogy hazánkat idővel a helyben termelt „mélyvörös drágakő” árasztja el.

Syngenta RUBIN, az új magyar mélyvörös görögdinnye

A rendezvényen készült fotók a www.agraragazat.hu galériájában megtekinthetőek.