Tej. Szívvel-lélekkel! címmel iskolai edukációs programot indított a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága, a Földművelésügyi Minisztérium, valamint a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács mintegy 100 általános iskolában, 2015. december és 2016. február között. Ennek során a gyermekek, valamint az oktatásukban résztvevő pedagógusok megismerhetik a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig, a „Tej-szív” logó és az ovális bélyegző jelentőségét, valamint kitölthetnek egy kvízjátékot a kampány ismeretanyagára vonatkozó kérdésekkel. Érdekesség, hogy a program részeként kifejlesztettek egy 2D típusú, tej témájú játékprogramot is.
A Tej Szakmaközi Sze1vezet és Terméktanács (Szakmaközi Szervezet) elnöksége 2015 januárjában hozott határozatot a közösségi marketing alap felállításáról. A Szakmaközi Szervezet a Földművelésügyi Minisztériumnál kezdeményezte, hogy a 2015. évi költségvetésen belül az idei tejtámogatások terhére, 420 millió Ft külön forrást biztosítson közösségi tejmarketing célokra. Az összeget a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságán keresztül, kizárólag közösségi tejmarketing program finanszírozására használják fel.
A Szakmaközi Szervezet 2015 májusában fogadta el a 420 millió forintos közösségi marketing alap tervezett felhasználásáról szóló szakmai javaslatot, a szervezet által javasolt célokat és keretösszegeket pedig Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója külön szerződésben is rögzítette. E program részeként valósul meg az iskolai edukációs részprogram is.
Ennek során, a Szakmaközi Szervezet kiemelt céljának tekinti a gyermekek, a fiatalok, a „jövő nemzedék” tej- és tejtermék fogyasztásra és egészségtudatos táplálkozásra ösztönző nevelésének támogatását. További fontos tevékenység, hogy megszerettessék a tej és tejtermékek fogyasztását, bemutassák a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban, fejlődésben. Mindezt cég és márka semlegesen, tudományos ismeretekre építve, de a fiatalokhoz leginkább közel álló nyelvezetben teszik.
A Szakmaközi Szervezet már korábban felismerte a fiatalokat jellemző, többnyire helytelen fogyasztói szokásokat, ezért az Iskolai Edukációs Programot már több mint tíz éve folyamatosan megszervezik. A program az újszerű, modern technikai kivitelezése miatt rendkívül népszerű a diákok körében, élménypontként funkcionál az iskolákban. Az installáció része többek között az érintőképernyős interaktív játék, szórólap, filmvetítés, plakát, kiadvány, oktatófilm és előadás is.
A kampánnyal párhuzamosan a www.facebook.hu/tejtermekek oldalon online nyereményversenyen vehetnek részt a diákok.