Együnk több sertéshúst!

Megkezdődött a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány, amit az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik piacokra: az így keletkezett túlkínálat miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése.

Az utóbbi években a fogyasztói kampányok és a fokozatosan bevezetett áfa csökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett. A sertéshúsnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban: ezért fontos, hogy a magyarok tudatában legyenek annak, hogy a Magyarországon előállított minőségi sertéshúsok hasznos és változatos szerepet töltenek be a magyar családok étrendjében.

A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánják felhívni a figyelmet. Emellett fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is, tette hozzá az államtitkár.Menczel Lászlóné, a VHT szakmai titkára szerint az ágazat szereplői mindent elkövetnek azért, hogy a hazai fogyasztók igényeit kielégítsék. A sertéságazat éles versenyben áll a külföldi beszállítókkal. Árcsökkenéssel is szembe kell nézniük a termelőknek, hiszen az afrikai sertéspestis hatása az árakban is megnyilvánul. Az önköltség pedig emelkedik részben a takarmányárak, részben a munkabérek növekedése miatt.

Tartalom közti banner a cikk végére
no