Új védjeggyel látja el a hazai élelmiszerek ártábláját a Lidl, a vállalat célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar termékekre, és tovább erősítse azok népszerűségét.
Az új védjegy felhívja a figyelmet a hazai származásra (Fotó: Lidl)
Szeptember elsejétől
A Lidl Magyarország közleményt adott ki, miszerint minden magyar és hazai feldolgozású, valamint magyar üzemben gyártott termékének ártábláját „Jó választás a hazai” védjeggyel látja el.
Az új logó célja, hogy egyértelművé tegye a vásárlók számára, melyek a hazai üzemekben gyártott, magyar hozzáadott értéket képviselő termékek, és így megkönnyítse számukra a választást.
A vállalatnak meghatározó szerepe van abban, hogy a magas minőségű hazai termékek értékesítését növelje, ezáltal támogassa a termelőket, beszállítókat és hozzájáruljon a magyar gazdaság sikereihez.
A kezdeményezés dicséretes, talán ezzel akar válaszolni az élelmiszerlánc a tejtermelőknek, akik korábban támadták a Lidl-t, a hazai termékek alacsony száma miatt.
„Lidl a magyar beszállítókért” program
Nyolc éve indult a projekt, ennek eredményeként már csaknem 450 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc, és kínálatában összesen 3800 hazai termék érhető el, ami 87 százalékos növekedés a program első évéhez viszonyítva.
A termékek népszerűségét jelzi, hogy a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszerek értéke az áruházlánc teljes élelmiszer-beszerzésének közel 60 százalékát jelenti.
Segíti a korrekt tájékoztatást a logó (Fotó: Lidl)
A legkeresettebb termékek
A friss húsok, a zöldségek és gyümölcsök, a tejtermékek és a pékáruk – ezeket keresik a vásárlók leggyakrabban az üzletek polcain. Az állandó kínálat esetében a tojás és a friss baromfi 100 százalékban hazai termelőktől származik – tették hozzá.
A vállalat a hazai értékesítésen túl az exportra is nagy hangsúlyt fektet, és támogatja beszállítóit a külpiacra jutásban. A Lidl 64 milliárd forint értékben bonyolított exportot tavaly, 170 magyar beszállító 665 árucikke kapható 26 országban. A legkelendőbbek a különféle rágcsálnivalók, az olajok és margarinok, a friss húsok, a tejek és tejtermékek, valamint az állateledelek.
Ezen túl a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr, tavaly összesen 6,3 milliárd forint értékben juttatott el magyar palackos borokat a külpiacokra.
Forrás: MTI