A rendezvény közönség jellegét és a szakmaiságot egyaránt erősítik az őszre tervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) – mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője a társaság terveiről, új projektjeiről, kampányairól tartott sajtótájékoztatón.
Az ország legolcsóbb fesztiválja
Az OMÉK október 20-21-22-én kerül megrendezésre a Hungexpo területén, a jelenlegi tervek szerint ez az esemény a közönség számára az ország legolcsóbb fesztiválja lesz, de a szakmaiságot is erősítik majd azzal, hogy a magyar agrárium termékeinek bemutatására mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívtak meg.
Ondré Péter hangsúlyozta, hogy az Agrárminisztérium háttérintézményeként működő AMC nonprofit szervezet feladata a magyar agrártermékek belföldi promóciója, így az idén is szerveznek különböző termékkampányokat, valamint fontos feladatuk a magyar termékek exportpiacának fejlesztése, amellyel a jövőben karakteresebben foglalkoznak.
Példaként említette, hogy magyar élelmiszerfeldolgozó cégeknek nemzetközi kiállítási lehetőséget szerveznek, amelyet az utóbbi időben összekötnek B2B rendezvényekkel, ahol az érdeklődő magyar cégvezetők megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságával.
Online platform is népszerűsíti az agrártermékeket
A nemzetközi kiállításokon a potenciális beszerzők körében népszerűsítik az AMC Hungarian Food Business Programjának online platformját. A magyar exportáló cégek és a nemzetközi beszerzők adatait tartalmazó online katalógus iránt egyre nagyobb az érdeklődés – tette hozzá az AMC ügyvezetője.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, a Hungarian Food Business Programban az online katalógus valós idejű információkat tartalmaz a beszerzőkről és az exportáló cégekről. A katalógus eddig 200 érdemi magyar exportálóról tartalmaz információt, ezen felül a rendszerben több mint 300 – hazai és többségében nemzetközi – beszerző is szerepel. A katalógus segít abban is, hogy árakat lehessen kalkulálni, és tartalmaz logisztikai lehetőségeket is. A katalógusba meghatározott kritériumok alapján lehet bekerülni, a feltételeknek nem megfelelő kisebb cégek számára pedig inkubációt ajánlanak.
A magyar élelmiszeripari termékek és alapanyagok legnagyobb felvevőpiacai közé tartozik Románia, Németország, Olaszország, Szlovénia, Ausztria, Lengyelország, Franciaország és Hollandia. Jelentős az érdeklődés a távol-keleti országokban, és bővülési lehetőség látszik Észak-Amerikában.
Forrás: MTI