fbpx

Külpiaci térnyerés – a magyar agrártermékek nagy lehetősége

Írta: Barna Ferenc - 2023 február 23.

A magyar agrárium feldolgozott termékeit mutatja be a világ egyik vezető élelmiszeripari szakkiállításán az Agrármarketing Centrum (AMC), a rendezvény ezen a héten fut Dubaiban.

Gulfood kiállítás, AMC stand
A magyar közösségi stand (fotó: AMC)

A Gulfood a térség legnagyobb élelmiszeripari rendezvénye

A Dubai vásár az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) térség legjelentősebb ilyen tartalmú rendezvénye, tavaly százhúsz ország négyezer kiállítója vett részt rajta és több mint százezer látogatót vonzott.

Minden vásáron nagy érdeklődés övezi a legjobb innovatív termékeket díjazó „Innovation Awards” programot, amelyen hatalmas büszkeség, hogy a Bábolna Élelmiszeripari Kft. Rex Ciborum libamáj termékét beválogatták a „Legjobb hús- és baromfitermék” kategória jelöltjei közé.

A magyar cégek körében az exportlehetőségek miatt különösen népszerű a Gulfood

A Közel-Kelet élelmiszerigénye folyamatosan nő, így a kiállítás a magyar agráriumnak is piaci lehetőségeket teremt.

Az AMC közösségi 168 négyzetméteres közösségi standján 22 kiállító termékei kaptak helyet. A magyar kínálat különleges és prémium termékekkel színesítette a rendezvényt, mint a kenyérhelyettesítők, a szuvidált galambhús, liba- és kacsamáj különlegességek, pulykakészítmények, szelídgesztenye termékek, sporttápszerek, fagylalt- és italporok, mézek, hidegen sajtolt olajok és magőrlemények

A standon a beszerzők megismerkedhetnek az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Programmal is, amelynek elsődleges célja, hogy segítse a magyar feldolgozott mezőgazdasági termékek külpiaci térnyerését. A Gulfood magyar képviseletén külön standrészen, interaktív eszközzel mutatják be a beszerzők számára a programot.

Forrás: MTI