Egy leromlott híd választja el a gazdálkodókat a malmoktól és a takarmánygyártóktól. Különösen a Rajna-vidéki gazdálkodókat érintheti majd súlyosan gabonabetakarításkor.
Németország nyugati részén, a Neuss és Düsseldorf közötti B1-es szövetségi autópályán lévő Josef Cardinal Frings híd annyira elhasználódott, hogy csak 30 tonnánál kisebb össztömegű járművek használhatják. A csaknem 100 éves Rajna-híd kirakodása naponta mintegy 600 kamiont és nagyon sok számos gazdát érint. A híd egyben Észak-Rajna-Vesztfália fővárosát is összeköti a Rajna bal partján fekvő nagyvárossal, Neuss-szal, ahol a kikötőkben nagy takarmánygyártók, gabonamalmok, állateledel-gyártók működnek, összesen többmillió tonnás kibocsátással, nem beszélve a teherhajó-rakodási kapacitásáról. Javulás pedig nem várható gyorsan – különösen nem a nyári aratásokig –, mert a tehermentesítés, azaz az 1951-ben épült híd felújítása vagy új építése várhatóan csak 2029-ben történik meg – írja az Agrarheute a Rheinische Post beszámolója alapján.
A gabonaszállítás logisztikai körülményei mind gyakrabban adnak témát a sajtónak -. elég csak a Duna és más európai folyók vízállására, vagy az orosz agresszióról érintett fekete-tengeri állapotokra gondolni – ezekről itt és itt írtunk legutóbb.