Az Európai Bizottság bő 130 millió eurót fordít arra, hogy segítse az EU mezőgazdasági termelői közösségeit a belső és a világpiacon hirdetni termékeiket.
Megjelentek a pályázati felhívások az európai mezőgazdasági termékek – idén immár 11 éve működő – promóciós programjainak támogatására. A kiírás szerint elismert szakmaközi szervezetek, reprezentatív termelői szervezetek, illetve ágazati szervezetek pályázhatnak versenyképességük érdekében. A 2025-ben 132 millió eurós pályázati alap az EU fenntartható és magas minőségű agrár-élelmiszeripari termékeinek EU-s és világpiaci népszerűsítése társfinanszírozható. A kiírás úgynevezett egyszerű (simple), illetve összetett (multi) programokra irányul. Előbbi iránt egy tagország szakmai szervezete(i) folyamodhatnak, utóbbira több tagország szakmai szervezetei vagy uniós ernyőszervezetei pályázhatnak bel- és külpiaci promóciós programokra. A két program fő célkitűzése megismertetni az uniós mezőgazdasági termékek és termelési módszerek minőségi követelményeit és minőségbiztosítási rendszereit, promózni az ökogazdálkodást, ösztönözni a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztását, és általában: népszerűsíteni, ismertté tenni az uniós mezőgazdasági termékeket a külpiacokon. Pályázni PR-tevékenységre, sajtókapcsolat-építésre, -fenntartásra, kiállításokon, szakmai programokon való részvételre lehet, továbbá online és offline marketingkampányokra, többek között. A pályázatokat az EU finanszírozási és pályázati portálján keresztül lehet benyújtani április 23-ig. Bővebb infók itt: Promotion of EU farm products – European Commission és itt: EU Funding & Tenders Portal.