Bemutatjuk az ISEKI új TG 6000-es sorozatát
Az közelmúltban mutatkozott be a japán ISEKI gyártómű, új, 40-66 LE-s, TG 6000-es kompakt traktor családja. A tervezés során a japán mérnökök fő szempontja egy olyan magas alapfelszereltségű, kényelmes és ergonomikus traktor kifejlesztése volt, amely egyedülálló hajtóműkínálatával gyakorlatilag az összes felhasználási területen történő használatra alkalmas.
A kínálatban szerepel hagyományos szinkronizált irányváltó hajtómű 12 előre- és 12 hátrameneti fokozattal, fokozatmentes hidrosztatikus meghajtás, de az összes közül a legizgalmasabb, a „Smart-Gear” fantázianévre keresztelt hajtómű, amely a kényelmes automatikus üzemmódot kombinálja a manuális váltóművek előnyeivel. Az új, 24/24 fokozatú, terhelés alatt nyomatékvesztés nélkül kapcsolható hajtómű egy olyan direkt kapcsolású váltómű elvén működik, amely két részhajtóműből áll, és a két meghajtótengely közül mindig az adott fokozathoz tartozó gondoskodik az erőátvitelről. Automata „közúti” üzemmódba kapcsolva a hajtómű 5. és 8. fokozat között automatikusan végzi a kapcsolást.
Motorkínálatban a 40/45/55 és 66 LE-s változatokat kínál az ISEKI, az utóbbi, 66 LE-s motor csak hidrosztatikus hajtóművel rendelhető. Az új motorok kedvező üzemanyag felhasználásuk mellett kiemelkedően alacsony károsanyag kibocsátással rendelkeznek. A sorozat csúcsmodellje (TG 6670) teljesíti a IIIB környezetvédelmi besorolás követelményeit.
Az ISEKI TG 6000-es sorozat modelljei egyaránt rendelhetők lehajtható biztonsági bukókerettel vagy komfort fülkével. A teljesen új koncepciójú, klimatizált és kiemelkedően tágas fülke a legkényelmesebb ülőhelyet kínálja a gép kezelőjének. Az ergonomikusan elhelyezett pedálsor, valamint az összes nagyszerűen áttekinthető kezelőszerv a vezető látóterében helyezkedik el, akinek ezáltal csak a munkavégzésre kell koncentrálnia.
A Kat. 1-es, gyorscsatlakozós alsó tartókarokkal szerelt hátsó hárompont emelőereje 2000 kg, és alapfelszereltségként tartalmaz egy jobb oldalra beépített kiegészítő munkahengert, a kihelyezett munkaeszközökkel történő munkavégzés megkönnyítésére.
A hátsó TLT fordulatszáma 540/750 1/perc, a duplakuplungos hajtőművekkel szerelt modellek esetében 540/750 és 1000 1/perc.
Kiemelkedő a munkahidraulika szivattyú 52,4 l/perces teljesítménye is. Alapfelszereltségként hátul 2 pár kihelyezett hidraulikacsatlakozót találunk.
A „Smart-Gear” hajtóművel szerelt TG6000-es modellek további extra alapfelszereltséget is tartalmaznak, mint pl. a hátsó TLT „Auto-Stop” funkciója, ami a hárompont felemelésekor aktiválódik, az „Auto-Lift” funkció, amely hátramenetbe kapcsoláskor felemeli a hátsó hárompontot, az elektronikusan kapcsolható összekerék meghajtás, vagy a vonóerő szabályozás.