A formatervezési elemek kettős funkcióval rendelkeznek: egyrészt esztétikai értékük a színeken, formákon, képeken és tipográfiákon alapul, másrészt – és ez a legfontosabb – felismerhetővé teszik a terméket. A tervezési elemek összképe segít a fogyasztóknak – pontosabban a fogyasztó agyának – hogy könnyen megtalálja az adott bort a boltban. Egy ismert bor olyan, mint egy ismert arc: tudat nélkül felismerjük akkor is, ha sétálunk egy forgalmas utcán, és nem is figyelünk.
– trendiségre törekvés: a gyártók nehezen találják meg a megfelelő színeket, formákat vagy a címke más elemeit, amivel felkelthetik a fogyasztók figyelmét.
– kreativitás rossz helyen: a kreatív megjelenítések, a reklámok, a márkapartnerségek, a cikkek és az ajánlások, az innovatív márkahírek és az új termékek mind segítenek a márka felismerhetőségében, és abban, hogy beszédtémává válhasson.
Összeállította: Csomor Zsolt