75 év után is van új a nap alatt

AVERO 160 kombájn a kisvállalkozóknak

Az AVERO család újra bővült, az új modell a kis- és közepes vállalkozások számára készült. Caterpillar C 6.6 motorral, 116 kW/158 LE teljesítménnyel, tisztítórendszerrel és 4 szalmarázóládával készült, hagyományos cséplő- és utóverődobos cséplőrendszerrel (1.060 mm széles és 450 mm átmérőjű cséplődobbal) rendelkezik. A cséplődob a búzától a repcéig számos növényfajtában alkalmazható. A kukorica- és napraforgó betakarításhoz a cséplőkosarak szegmensei kicserélhetők.

Az AUTO CONTOUR vágóasztal automatika gondoskodik arról, hogy a vágóasztal megfelelően kövesse a talaj felszínét keresztirányban is. Az érzékelők letapogatják atalajfelszínt, felismerik az egyenetlenségeket, majd a vágóasztal magassága ennek megfelelően kerül beállításra.

A legújabb CLAAS szögletes nagybálázó fő tulajdonsága a kiemelkedően magas tömörség, tökéletes bálaforma, maximális áteresztőképesség és a 90×120 cm bálaméret. Mivel a hektáronkénti bálaszám alacsonyabb, a terület gyorsabban kerül felbálázásra.

ővel kerül felszedésre, amely egy nyíró-csapszeges túlterhelésgátlóval védett. Az új fejlesztésű továbbító rotor teljes biztonsággal továbbítja akár a törött szalmát is.

LINER egyrotoros rendképzők

Az elkövetkező szezonra a CLAAS öt új egyrotoros rendképzőt kínál: a hárompont függesztett LINER 450, 420 és 370 illetve a vontatott kivitelű 450 T és 370 T típust.

A folyamatos kenésű rotor hajtóműháza hermetikusan zárt, melynek vezérpályája kopásálló gömbgrafit öntvényből készült. A LINER 450 és 420 gépeken a fogtartó karokat a 20 bordás csatlakozással és a könnyű kezelésű PROFIX rögzítéssel szerelték. Ennek köszönhetően a fogtartó karok könnyen le- és felszerelhetők ill. sérülés esetén a tönkrement kar gyorsan kicserélhető.

LINER 3100 kétrotoros rendképző

A már ismert állandó kenésű és hermetikusan zárt rotor hajtóműház, a kopásálló gömbgrafit öntvényből készült vezérpályája, a 14 fogtartó kar (20 bordás csatlakozással és a könnyű kezelésű PROFIX rögzítéssel) mellett a csuklópontos rotor felfüggesztés és 6 kerekes futómű is az alapfelszereltség része. A rotor összeköttetése a főtartó rudazattal biztosítja, hogy a fordulókban való kiemeléskor párhuzamos maradjon a talajjal, így megelőzve, hogy a fogak a talajba vággjanak. A folyamatos beállíthatóságnak köszönhető, hogy a fordulókban való kiemeléskor a rotorok 90 cm-re emelkednek akár a legnagyobb szalmarend fölé, azok eltúrása nélkül. A LINER 3100 opcionálisan felszerelhető egyenkénti rotor kiemeléssel illetve elektrohidraulikus munkamagasság állítással.

Három új CORTO fűkasza

Az egyenletes rend képzéséhez opcióként rendelhető két rendformázó tárcsa, melyek az egyenkénti felfüggesztésüknél fogva felülre vagy oldalra is ki tudnak térni. A rugós felfüggesztésű FLEXGUARD ráhajtás elleni védelemmel megelőzhető, hogy a védőkeret és a védőponyva megsérüljön, ha akadályba ütközik. Opcióként hidraulikusan felhajtható védőponyvával rendelhető a fűkasza, így a szállítási szélesség 3,0 méterre csökkenthető anélkül, hogy a vezetőfülkét el kellene hagynia a kezelőnek.

A már bevált P-CUT kaszasín öntisztító mechanizmusának köszönhető, hogy a vágásminőség változatlanul kiváló, a csökkentett 850 ford/perc fordulatszámon is. Ez további 16%-kal csökkenti a gép üzemanyag fogyasztását. A P-CUT kaszasínt a SAFETYLINK biztonsági modul és a hidraulikus ráhajtás elleni védelem összhangja védi. Ilyenkor a kaszatest nem csak hátra, de felfelé is kitér, így a kaszát egy akadályra való ráhajtás esetén átemeli azon, megakadályozva ezáltal a sérülését.

Az új fűkasza különösen a levélben gazdag (pl. lucerna) növények betakarítására készült. A 9,1 m munkaszélességű kasza gumihengeres szársértője teszi lehetővé a tápanyagban gazdag levelek megóvását a lucerna betakarítása során, a V-profilú gumihengerek roppantják meg a kemény növényszárat.

endszerrel, P-CUT kaszasínnel és SAFETYLINK biztonsági modullal van felszerelve.

A PRO utótag az új ROLLANT sorozat megnevezésében azt jelenti, hogy a dobfenék lemez automatikusan, hidraulikusan lenyílik, amikor eltömődés alakul ki. Ezzel egy időben a vezető egy figyelmeztető hangjelzést kap a fülkében. Az eltömődés gyorsan és egyszerűen megszüntethető a kabinból. A vezetőnek semmilyen rizikót nem kell vállalnia, amikor maximális teljesítménnyel dolgozik, cserébe több bálát készíthet naponta. Az eltömődések egy gombnyomásra megszüntethetők, a kések lesüllyednek, a fenéklemez lenyílik továbbengedve a terményt. Ezután bekapcsolva a TLT hajtást, amint eléri a percenkénti 300 fordulatot, a fenéklemez felcsukódik és dolgozhatunk tovább. Tehát nem kell kiszállni a fülkéből.

PROFI CAM 3 – Képátvitel kábelen, vagy rádióhullámon

Dudás Ervin

CLAAS