fbpx

A jövő szervize – megelőző szervizszolgáltatási szemlélet

Írta: Szerkesztőség - 2019 június 19.

A JDLink™ Dashboarddal induló cikksorozatunk következő, mostani része a John Deere által támogatott, fejlesztett Expert Alert szolgáltatással foglalkozik.

Ezt a szolgáltatást a John Deere csak a hivatalos kereskedőinek teszi hozzáférhetővé, így Magyarországon csak a KITE Zrt. partnerei számára érhető el. A KITE Zrt. szervize kiemelt figyelmet fordít az Expert Alert szolgáltatás minőségére. Ezt mutatja az is, hogy a KITE Zrt. központjában egy kizárólag erre a célra kialakított teremben egy mérnök kolléga folyamatosan nyomon követi a gépek adatait, riasztásait.

Mivel nyújt többet az Expert Alert szolgáltatás?

A jelenlegi szervizszolgáltatás esetében egy átlagos hibajavítás folyamata az, hogy kiérkezünk a meghibásodott géphez, diagnosztizálunk és a meghibásodás utáni állapotra kínálunk megoldást.

Az Expert Alert szolgáltatás komoly szemléletváltást hoz a gépek szervizelésének folyamatában. Ez a program egy olyan analitikai rendszer, amelyik a mezőgazdasági motoros gépek üzemi paramétereit, hibakódjait elemzi egy folyamatosan optimalizált algoritmus segítségével. Ebből adódóan, az előző cikkben szereplő JDLink™ távoli járműfelügyelet eszközrendszer használatával a gép előre tudja jelezni a várható meghibásodásokat, még mielőtt azok bekövetkeznének.

A váratlan meghibásodások, gépállások nagy kockázatot jelentenek a termelők számára, főleg a szezon kritikus szakaszában, amikor a szervizszolgáltatónál is túlterheltség jelentkezik. Ebben az időszakban egy meghibásodás komoly logisztikai problémát jelent, és jelentős anyagi veszteségekkel járhat. Az Expert Alert szolgáltatás igénybevételével el tudjuk kerülni a váratlan meghibásodásokat, gépállásokat. A meghibásodás előtt észrevett rendellenességek kapcsán kisebb értékű alkatrészek cseréjével el tudjuk kerülni a nagyértékű fődarabok cseréjét, ami nagymértékben csökkenti az üzemeltetésre szánt költségeket, és növelni tudja a gép szezonális működését, ami a termelékenység, valamint a jövedelem növekedését hozza magával.

Hogyan működik az Expert Alert szolgáltatás?

A program alapja és előnye, hogy távolról egy vezérlőegységen keresztül figyeli a gép adatait, hibakódjait, és azt az előre meghatározott algoritmusok alapján értékeli. Amennyiben egy adott gép paraméterei a normál működési tartományon kívül esnek, akkor a rendszer figyelmeztetést küld a KITE Zrt. központi kollégájának, amit ő azonnal továbbít a területileg illetékes szerviz-csoportvezető kollégának, azzal, hogy intézkedjen a hiba megelőzéséről. A gyártói figyelmeztetés tartalmazza a hibára vonatkozó diagnosztikai lépéseket, javítási utasításokat és az esetleges alkatrészigényt is.

Ezáltal előzetes helyszíni felmérés nélkül információnk van a meghibásodás jellegéről, és az első kiszállás alkalmával már a kész megoldással érkezünk a géphez. Mivel a diagnosztizálást a rendszer már elvégezte, így a helyszíni javítás ideje lecsökken, és ennek köszönhetően a gép a lehető legrövidebb időn belül újra munkába tud állni.

Partnereink az Expert Alert szolgáltatást könnyen és ingyenesen igénybe tudják venni a https://myjohndeere.deere.com internetes portálon keresztül a hozzájárulás-kezelő segítségével. Ezáltal ő engedélyt ad a hivatalos John Deere márkaképviselet szervizénék, hogy az adatvédelmi szabályok betartását figyelembe véve, az előre tudja jelezni a várható meghibásodásokat, és ezzel proaktív módon segítse partnereit.

Az Expert Alert szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel, kérjük, forduljon bizalommal Szabó Gábor központi szervizműveleti vezetőhöz a [email protected] e-mail címen!

CÍMKÉK KITE