A traktorokhoz alkalmas Alliance Very High Flexion (VF) gumiabroncsok és a pótkocsikhoz VF flotációs gumiabroncsok tökéletes párost alkotnak a hatékony talajműveletek végrehajtásához és az eredményes talajvédelemhez.
A gumiabroncsok jelentik a talajjal való érintkezési pontot, így feladatuk, hogy megtartsák a gép súlyát, valamint tapadássá és vonóerővé alakítsák át a motor teljesítményét. A gumiabroncsok azonban – a futófelület, a gumiabroncs nyomásától és a mintázattól függően – csúszásra is hajlamosak lehetnek, ezzel komoly talajtömörítést okozhatnak. A káros hatások lehető legnagyobb mértékű elkerüléséhez egy egyszerű szabályt érdemes követni: minél nagyobb a futófelület, és minél alacsonyabb a gumiabroncsban lévő nyomás, annál kisebb a talajkárosodás.
Alliance 372 VF – csúcsteljesítményt nyújtó gumiabroncs
Az Alliance 2019-ben mutatta be továbbfejlesztett Agriflex 372 VF modelljét. Ezt a rugalmasabb oldalfallal ellátott, acélöves radiál gumiabroncsot traktorok, kombájnok, betakarító- és egyéb gépek számára fejlesztették ki. Ugyanakkora gumiabroncsnyomás mellett akár 40%-kal nagyobb terhelést is képes elviselni, mint a hagyományos radiál gumiabroncsok. Ezenkívül a nagy futófelület alacsony talajtömörödést eredményez, miközben erőteljes vonóerőt biztosít. A franciaországi IRSTEA (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l’environnement et l’agriculture) független kutatása 2020-ban alátámasztotta a gumiabroncs lenyűgöző teljesítményét és alacsony összköltségét. Az üzemanyag-hatékonyságra, a tapadásra, a csúszásra és a futófelületre vonatkozó vizsgálatok azt mutatták, hogy az Alliance 372 VF gumiabroncs nagyjából egyenrangú a versenytársak prémium kategóriás VF-gumiabroncsaival, de jelentősen alacsonyabb áron kapható, így kiváló ár-érték arányt képvisel.
Alliance 389 VF – a szelíd óriás
Az Alliance a flotációs gumiabroncsok úttörőjeként és világelső vállalataként 2017-ben bemutatta az Agriflex 389 VF modellt, amely a világ első VF flotációs gumiabroncsa. Ez a gumiabroncs mind a mai napig áttörést jelent, ugyanis egyedülálló „kettő az egyben“ megoldásként alkalmazható. A flotáció és a Very High Flexion (VF) technológia kombinációja lehetővé teszi, hogy a mezőgazdasági szállításban használt, nagy méretű pótkocsik felérjenek a modern, sok lóerős motorral ellátott traktorok teljesítményéhez. Utóbbiak olyan, legújabb generációs VF-gumiabroncsokkal vannak felszerelve, mint például az Agriflex 372 VF. Mi több, az Alliance 389 VF flotációs gumiabroncs 30%-kal nagyobb terhelést képes elviselni, mint a hagyományos flotációs gumiabroncsok, ami tovább növeli a termelékenységet. Ha azonban a terepen kedvezőtlenebbek a körülmények, ezek a gumiabroncsok ugyanolyan teherbírást tesznek lehetővé, mint a hagyományos flotációs gumiabroncsok, de 30%-kal alacsonyabb abroncsnyomást igényelnek. Így lesz az Alliance 389 VF igazi „szelíd óriás”.
A meggyőző páros bemutatása
Traktor-pótkocsi kombinációk esetében az Alliance 372 VF gumiabroncs és Alliance 389 VF flotációs gumiabroncs biztosítja a talaj hatékony védelmét. Ez a belgiumi Huldenberg farmon 2021-ben tartott terepi bemutatók során is nyilvánvalóvá vált. Az alapgondolat: a VF-technológiával ellátott traktorabroncsok pozitív hatásai meghiúsulnak, ha a VF-gumiabroncsokkal felszerelt traktorok után hagyományos abroncsokkal ellátott pótkocsit kötnek, amelyek nyomása a terepen 2–4 bar. Ha azonban a pótkocsikat olyan VF flotációs gumiabroncsokkal szerelik fel, mint az Alliance 389 VF, kisebb lesz a talajterhelés. Ezek az abroncsok ugyanis a terepen akár 0,8 bar nyomással is használhatók. Ezen túlmenően a gumiabroncs nagy futófelület – a hagyományos gumiabroncsokhoz képest mintegy 25%-kal nagyobb érintkezési felületre – helyezi a pótkocsi és a rakomány súlyát. A Huldenberg farmon a nyomvonal mélysége egyértelműen bizonyította, hogy az Alliance meggyőző párosa – a traktor VF-gumiabroncsainak és a pótkocsi VF flotációs gumiabroncsainak kombinációja – forradalmi változást hoz a talajvédelem területén.