„A Dalmand Zrt. a Bonafarm Csoport tagja, a mezőgazdasági egységhez tartozik, és a Bóly-Dalmand együttműködésében gazdálkodik. 27.000 hektár területet művelünk meg, ebből Dalmandhoz 9000 hektár tartozik” – mutatta be a gazdaságot Bernhardt Ferenc, a Dalmand Zrt. műszaki vezetője.
2003 óta Case IH erőgépekkel dolgozunk, 2003 és 2004-ben vásároltunk 30 db Case IH traktort, különböző típusokat és lóerő kategóriákat, azóta a típuson nem változtattunk.
Amikor megjelentek a CVX hajtású traktorok, akkor lecseréltünk erre a típusra 4 db-ot egyszerre.
Volt egy bemutató traktorunk, amitől kedvet kaptunk ehhez a típushoz.
Ami nagyon fontos a CVX traktoroknál, hogy más lóerő kategóriát képviselnek, más az üzemanyag felhasználásuk.
Ezt úgy kell érteni, hogy a hasonló kategóriájú, más sebességváltóval szerelt traktorok 2-2,5 literrel több üzemanyagot fogyasztanak üzemóránként.
A mi tapasztalatunk, hogy gyorsabbak és sokkal gazdaságosabbak lettünk ezáltal.”
„A Dalmand Zrt. minden évben jelentős összeget költ arra, hogy minél hatékonyabban tudjanak dolgozni ilyen hatalmas területen.
Ezért elengedhetetlenné vált számukra, hogy a korábbi gépeiket korszerűbbre cseréljék, ezzel pedig az alacsonyabb üzemanyag fogyasztás elérése volt a fő céljuk” – mondta Várkonyi Bence, az Invest Kft. kereskedelmi vezetője.
„Az Invest Kft. részt vett egy tenderen, ahol a Case IH PUMA CVX traktorait ajánlottuk.
Ezekről a gépekről már több mint egy évtizede tudott, hogy nagyon alacsony üzemanyag fogyasztással rendelkeznek, ugyanis a fejlesztési koncepció 1997 óta ezt célozza.
Ez pedig már több mint 15 éves tapasztalatot jelent az alacsony üzemanyag fogyasztású traktorok fejlesztése terén.”
Ma azt lehet mondani, hogy az egyik legkorszerűbb traktor modell a Case IH PUMA CVX.
Ezek a gépek állandóan változtatható áttételű sebességváltóval rendelkeznek, ami lehetővé teszi azt, hogy a traktor alacsony üzemanyag felhasználással dolgozzon, hiszen jóval a megszokott motor fordulatszám tartomány alatt működnek a motorok.
Ez eredményezi az alacsonyabb üzemanyag felhasználást.
Ha utánaszámolnánk a dolognak, akkor látnánk, hogy ezek a traktorok egy hagyományos futóművel ellátott traktorhoz képest rögtön 8-10% megtakarítást hoznak.
Ha figyelembe vesszük a Tier4-es szabályozásnak megfelelő motort, mely annyit jelent, hogy a kipufogó gáz káros hatását egy hozzáadott folyadék segítségével enyhítik.
Ebből adódóan egy teljesen hagyományos felépítésű traktorhoz képest még 15%-kal is meghaladhatja az üzemanyag megtakarítást.