Felébreszti a hazafiasságot a járvány?

Sok esetben akár 10%-os felárat is hajlandóak vagyunk kifizetni, ha tudatában vagyunk, hogy ezzel a döntésünkkel hazai termelő, gyártó vagy szolgáltató piacon maradását támogatjuk – hangzott el a Magyar Termék Kft. keddi sajtótájékoztatóján. S ez most különösen fontos.

 

Áldozat és tudatosság

A világjárvány idején minden gazdaság azzal küszködik, hogy nehezen vagy egyáltalán nem tudja értékesíteni áruját külföldön (vagy a szállodai, éttermi, kávézói /ho-re-ca-/hálózatban külföldieknek). Ezért most különösen fontos az, amit a Magyar Termék Kft. másfél évtizede szorgalmaz: ha némi anyagi áldozat, tudatosság, odafigyelés árán is, de fordítsuk a pénzünket magyar előállító javára.

 

Egymást erősítő hatás

A Magyar Termék aktuális, a járvány kitörésével életbe lépő Vedd-Védd a hazait! kampánya-mozgalma erre a törekvésre erősít rá, és mint elhangzott: az évek óta tömörült 160 ezer cég mellé újabb másfélszáz csatlakozott, és hozta magával 50 márka mintegy 4000 féle termékét. Benedek Eszter (MT) megerősítette, hogy tapasztalataik szerint a vásárlók – sőt, a Magyarországon működő hazai vagy külhoni tulajdonú áruházláncok is – nemcsak értik, hanem át is érzik a nemzetgazdasági szemléletű vásárlói-kereskedői magatartás fontosságát. Ezzel a közösségi médián és utcai kampányeszközökön is élénkített mozgalomban a termékek, márkák egymást erősítve szolgálják a kitűzött célt.

E célt megerősítve például a mozgalomban szintén részt vevő Assist Trend Kft. ügyvezetője, Bodrogai Ferenc egyenesen úgy fogalmazott: a járványban bebizonyosodott, hogy az utóbbi években megkopott szolidaritás és hazafiság újra megjelenik, a haza iránti elkötelezettség e formában is visszatér.

fogyasztás Vedd a hazait
..