fbpx

Fliegl letoló rendszerű trágyaszórók

Írta: - 2015 február 12.

Az ADS típusjelű letoló rendszerű trágyaszórók a táblán, depóból szórás eszközei, talajra optimalizálva. Súlypontja mélyen van, rugózása nincs, ez is a mélyebb súlypont elérését segíti. A kocsi alacsony nyomású gumiabroncsokkal van szerelve. Kialakítása ebben a vonatkozásban a hagyományos rendszerben lévő, ugyanilyen célú láncos-léces trágyaszórókéra hasonlít.

Amiben jelentősen eltér tőlük, az anyagtovábbítás rendszere. A letoló kocsik módszerével hidraulikus munkahenger által mozgatott homlokfal tolja a szórandó anyagot a szóró hengerekhez. Mint a letoló kocsik, mozgó padlóval rendelkezik, kettős működésű hidraulika munkahengerekből álló toló szerkezete osztott, a megfelelő működés érdekében. Két szóró hengere lengőlapátos, ami a jelenlegi piacon a legelőnyösebb megoldás.

Innovációjának kiváltó oka, hogy az eszközt azok számára fejlesztettük, akik a hagyományos trágyaszórók használatához szoktak, táblára optimalizált alacsony nyomású gumikkal szerelt géppel. Szerettünk volna egy olyan trágyaszórót fejleszteni, amely a láncos-léces továbbító szerkezet régen ismert jelentős hátrányait megszünteti. Kézenfekvő volt a Fliegl által levédett letoló rendszer ebben való alkalmazása.

Az ADS (ADS = Abschiebe Dungsteuer) letoló rendszerű trágyaszóró előnyei, hogy a láncos-léces hagyományos lehordó megoldásokkal szemben érzéketlenebb a trágyában óhatatlanul előforduló idegen anyagokra.

A láncokra, láncdiókra jellemző kopástünetek, cserékkel járó javítások, javítási költségek, idő- és munkakiesések elmaradnak.

A hajtáshoz nincs szükség hidromotorra, elmarad az olaj melegedése. A kettős működésű hidraulikus munkahenger egyszerűbb továbbító elem, élettartama hosszabb. Ezt a felhasználók könnyen belátják. A gyártási darabszámok növekedése is ezt igazolja.

Ára nem magasabb a minőségi hagyományos versenytársakétól. Versenyképessége e szempontok miatt jól érzékelhető, nyilvánvaló.

Az innováció hatását jól mutatja az előd ASW letoló kocsik trágyaszóróval szerelt változatainak európai elterjedtsége, beleértve a magyarországi eladást is.

A magyarországi felhasználók kevésbé ismerik az egytengelyes szórókat, inkább a régebbi T 088, TG 10, RA 12, stb. modelleket. Hazánkban nem olyan elterjedt a depóból szórás, mint Nyugat-Európában.

Cégünk 280 db ilyen típusú trágyaszórót gyártott le, amelyből már 6 db-t Magyarországra értékesítettünk. Meggyőződésünk, hogy a vevői tapasztalatok piacon közismertté válása, tovább növeli mind külföldön, mind a hazai piacon a vásárlók számát.

A szóró hengerek leszerelése után a kocsi opcióban hátsó ajtóval látható. Így egy kiváló rövidtávú szállításra alkalmas kiszállító kocsit nyerhetünk, amely egytengelyes voltából eredően telepen is tökéletes anyagmozgató. Alacsony raktárban, épületekben is könnyedén, jól használható, hisz a billentés elmarad, az anyagot a kocsi letoló fala egyszerűen, gyorsan, szemzúzódás nélkül tolja ki magából. Többcélúsága előny a közepes méretű gazdaságokban. Egy eszköz hosszú időtartamú használata gyorsabb megtérülést, gazdasági előnyt jelent.

Cégünk filozófiája a fejlesztés során az volt, hogy az alapvetően kiváló szállítójárműként, adapterrel trágyaszóró kocsiként funkcionáló letoló kocsi (ASW) fejlesztés után továbblépjünk, és megteremtsük a letoló rendszer előnyeit biztosító, alapvetően trágyaszóró, de szállítójárművé is alakítható kocsik piacra kerülését.

Már látjuk filozófiánk helyességét, amit az eladott darabszámok igazolnak.