fbpx

Grand Tokaj névre vált a Tokaj Kereskedőház

Írta: - 2016 április 19.

A Bocuse d’Or európai döntőjének fehérborait a megújult állami vállalat biztosítja

  • Grand Tokaj néven működik tovább a „Nemzet borászata”
  • Elismert nemzetközi borstratégával erősít a vállalat
  • Ősszel áll üzembe a 10 millió palack/év kapacitású palackozó
  • A rekordkorán kihirdetett szőlőfelvásárlási árak mellett kedvező feltételű előfinanszírozási lehetőséget kínál szerződött partnereinek a Grand Tokaj

2016. április 19., Budapest – A Grand Tokaj nevet választotta a 2013-tól a minőségi bortermelés iránt elkötelezett legnagyobb állami borászat, a korábbi Tokaj Kereskedőház Zrt., amely a Bocuse d’Or Budapesten rendezendő európai döntőjének borszponzora lett. A Grand Tokaj termékmegújítását és a termékek világpiacra történő eljuttatását a jövőben egy újabb határokon átívelő együttműködés segíti: Lenz Moser, az osztrák borászdinasztiából származó kiváló nemzetközi stratéga támogatja a vállalat sikerességét e téren.

„Új névvel, Grand Tokajként folytatja működését a korábbi Tokaj Kereskedőház Zrt. Az új név és arculat jobban kifejezi a vezető magyar borászati vállalat térségben betöltött meghatározó szerepét, valamint az országimázst is méltón képviseli”– jelentette be Tombor András, a cég felügyelőbizottságának elnöke. Hozzátette, a „Grand” szó pedig a borászat borvidéken képviselt súlyára és jelentős integrátori szerepére utal.

A Grand Tokaj új logójának szimbolikája ötvözi a magyar Szent Koronát és a régi kulcsot, amelynek kettős jelentése van. Egyrészt a magyar Szent Korona utal Tokaj „borok királya, királyok bora” státuszára, valamint Tokaj országimázst formáló erejére. A kulcs inkább emocionális utalás – „kulcs a szívekhez” – aminek a legfontosabb célja, hogy elérje: a magyarok és a világ újra a szívébe zárja Tokajt. A kulcs egyben magában hordozza azt a szimbolikát is, miszerint kulcs nyitja a régi tokaji titkokat őrző ajtókat.

Az új arculati elemekkel rendelkező Grand Tokaj termékekkel a világ legrangosabb séfversenyén, a Bocuse d’Or európai döntőjén, 2016. május 10-11­én Budapesten találkozhatnak először a fogyasztók, ugyanis a magyar cég nyerte el a jogot, hogy a rangos esemény borszponzora legyen. A Bocuse d’Or-on történő részvétel egyben jelzi a Grand Tokaj megújult termékkínálatának nemzetközi piacokra történő bevezetését is és egy új stratégia elindítását.

E cél támogatása érdekében egy újabb nemzetközi együttműködést kötött a Grand Tokaj: ezentúl a széleskörű kapcsolatokkal és tapasztalatokkal rendelkező osztrák származású stratéga Lenz Moser támogatja a cég munkáját. A világszerte elismert borszakértő 400 éves borászati múlttal rendelkező dinasztiából származik, nagyapja tette világhírűvé az osztrák Zöld Veltelini borokat. Emellett Moser jól ismeri a magyar borok történetét, a borvidékeket, azok értékeit, valamint Tokaj egyedülálló borászati és természeti adottságait, amely biztosítja például a világszinten is kiemelkedő minőségű édes fehérborokat. A Grand Tokaj különösen a száraz Furmint nemzetközi értékesítésében számít Lenz Moser tapasztalataira. „Elképesztően izgatott vagyok, hogy a Grand Tokaj nemzetközi stratégája lehetek. Úgy vélem, hogy ezt a céget kell követni, a térség nagy játékosát, mert ők képviselik leginkább a régiót. A tapasztalataimat a marketing és a termékfejlesztés terén osztom meg, de emellett kiterjedt nemzetközi kapcsolati hálómmal is támogatom a cég értékesítési stratégiáját” – mondta el a szakértő.

A Grand Tokaj és Lenz Moser célja, hogy közösen kialakítsák és elérjék a Tokaji borokat megillető nemzetközi piaci elismertségét, illetve azt, hogy a borok a minőségi áruházak kínálatában megtalálhatóak legyenek és visszatérjenek a magas kategóriájú éttermek és láncok ajánlatába is.

Ezzel párhuzamosan, a korábbi terveknek megfelelően halad a tolcsvai borászati központ műszaki és technológiai megújítása, hiszen az utolsó fázisába lépett a mintegy 4,4 milliárd forintos beruházással megvalósuló 4400 m2-en épülő palackozóüzem építése. A létesítmény 10 millió palack/év kapacitás mellett garantálja majd a teljesen higiénikus és steril töltési folyamatot, továbbá lehetővé teszi az öntapadós címkézést, valamint a világpiacon újabban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő csavarzáras kupakkal ellátott termékek gyártását is. A technológia beszerelése május első heteiben történik meg, az üzem pedig várhatóan 2016 őszén kezdi meg működését.

A 2013-ban elindított minőségi borászat kialakításának programja – a technológiai fejlesztések, beruházások, a termékmegújítás mellett – a szőlőtermelőkkel való együttműködés magasabb szintre emelését is tartalmazza. Ennek keretében a Grand Tokaj a magyar piacon egyedüliként már tavaly év végén közzétette az idei felvásárlási árait, emellett az Agroker Holding Zrt.-vel együttműködve, kedvező kamatozású előfinanszírozási hitelt biztosít szőlőtermelő partnereinek. A halasztott fizetésű konstrukció az input anyagokra (növényvédő szerekre, műtrágyára, illetve egyéb szőlészeti és borászati segédanyagokra) vonatkozó kedvező ár és gyors kiszállítás mellett hektáronkénti bruttó 190 ezer Ft finanszírozási összeget állapít meg a partnereknek, tehát a hitelt ezen termékek vásárlására használhatják fel a gazdák. A hitel kamata havi 0,5%, az áruhitel visszafizetésének határideje (szőlő esetén) az adott év december elseje, azaz a konstrukció lehetővé teszi, hogy a termelők csak a szüret után fizessenek, amely jelentős pénzügyi könnyebbséget jelenthet a gazdálkodóknak.

„A vállalat célja az egyéni igényekhez igazítható hitel biztosításával az volt, hogy az általa előírt magas minőségű borok előállításához szükséges kiváló alapanyagok termeléséhez finanszírozási és szakmai támogatást nyújtson a szerződött gazdáknak. A Grand Tokaj bízik abban, hogy minél több termelő él majd a lehetőséggel, amellyel hatékonyabbá és gazdaságosabbá teheti a boralapanyag előállítását a gazdaságában” – mutatott rá Szappanos Péter, a Grand Tokaj vezérigazgatója.