Az agrárium iránt érdeklődő fiatalok felsőoktatási képzésében a technológiai és az agrárszakmai tudás átadása egyaránt fontos. A fiatalokat fel kell készíteni az agrárium digitális átalakulására, hogy Magyarország aktív részese lehessen a szektorban zajló technológiai robbanásnak.
Fontos, hogy a hallgatók készségeit és képességeit valós üzleti helyzetbe ágyazva fejlesszék, hiszen az agrárfelsőoktatásnak a vállalatok és cégek igényeihez alkalmazkodni képes szakembereket kell felmutatnia, mondta Feldman Zsolt, Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára az Agrárdigitalizáció a felsőoktatásban című konferencián.
A digitális készségek és képességek oktatásában a precíziós gazdálkodás és a szántóföldi növénytermesztés területén történt előrelépés, az állattenyésztés, a kertészet és az erdőgazdálkodás területén azonban még vannak hiányosságok. A problémák kezelése érdekében döntött úgy a minisztérium a szakmával közösen, hogy összeállítja a digitális agrárstratégiát, amelyben az agrárfelsőoktatás, azon belül a digitális kompetenciák fejlesztését helyezték előtérbe. A stratégia hamarosan elkészül, s várhatóan még idén a kormány elé kerül.
Maróti Miklós, az AgroVIR Kft. ügyvezetője is arról beszélt, hogy a frissen végzett hallgatók körében is fejleszteni kell a digitális ismerteket. Ezért döntöttek úgy 2018-ban, hogy elindítják az Agrovirtus elnevezésű egyetemi agrárversenyt, ahol a hallgatók piaci környezetet leképező feladatok segítségével készülhetnek az agrárdigitalizáció jelentette kihívásokra. A tavalyi rendezvény tapasztalatai alapján az idei verseny része lesz az Agrovirtus Akadémia is, ahol nem az agrárszakmai, hanem a pénzügyi, gazdasági ismertek, illetve a kommunikációs és prezentációs készségek fejlesztésére helyezik a hangsúlyt.
Az Agrovirtust a következő években közép-kelet-európai vagy akár európai szintű versennyé akarják alakítani.