Budapest, 2013. május 30., csütörtök (MTI) – Várhatóan három hét múlva a nagy áruházláncokban – a dinnyéhez és az almához hasonlóan – meggypromóció kezdődik a belföldi fogyasztás ösztönzésére – mondta az MTI-nek Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) parlamenti ügyekért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten.
Az államtitkár minderről azt követően beszélt, hogy találkozott a meggytermelők és -feldolgozók képviselőivel a szaktárcánál a meggyszövetség kezdeményezésére.
A Vidékfejlesztési Minisztérium és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) azért döntött a közösen támogatott promóciós akció mellett, mert mind a szaktárcánál, mind a szakmaközi szervezetnél úgy vélik, hogy a friss meggy fogyasztását ösztönözni kellene belföldön annak érdekében, hogy több friss gyümölcsöt lehessen eladni.
Az államtitkár úgy fogalmazott: a termelők és a feldolgozók képviselői már akkor elégedettek volnának, ha a múlt évihez hasonló árak alakulnának ki az idén is.
A múlt évben a meggy felvásárlási ára 200 forint felett volt.
A magyar meggy jelentős hányadát konzervként értékesítik, elsősorban Németországban.
Ezért vélik úgy a szakemberek, hogy a friss piaci szegmens arányát kellene növelni.
A várakozások szerint az idén mintegy 45-50 ezer tonna meggy terem majd az országban.
Ennek oka főként az, hogy a szabolcsi gyümölcsöskertek tavasszal jelentős károkat szenvedtek.
Így az ellátást az ország más területeiről kell biztosítani.
MTI 2013. május 30.