ProWein – 2013 Düsseldorfban
A ProWein 2013 szakvásárra – a novemberi sajtótájékoztatóig bezárólag – beérkezett jelentkezések lenyűgözően bizonyítják, hogy helyes volt a düsseldorfi vásárvállalat döntése a ProWein területének két vásárcsarnokkal történő bővítéséről: a nemzetközi bor- és szeszesital-gyártók, illetve kereskedők legfontosabbjai hamarosan Düsseldorfba sereglenek.
Eddig mintegy félszáz országból érkezett jelentkezés, de várhatóan 2013 márciusában több mint 4 ezer kiállító mutatkozik be a nemzetközi szakmai közönség előtt az immáron kilenc tömött vásárcsarnokban.
Düsseldorfban jelen lesz minden olyan nemzet és régió, amely tevékeny szerepet vállal a nemzetközi borkereskedelemben.
A feltörekvő új piaci szereplők, valamint az elismerten minőségi szeszes italok nemzetközi gyártói és kereskedői is élnek a ProWein adta lehetőséggel.
A következő év újdonságai közé tartozik többek között Tunézia közösségi -, valamint a brit English Wine Producers standja.
A ProWein, mint vezető szakvásár egyedülálló nemzetközi sokszínűsége egyre több és több szakembert vonz a kereskedelem és a vendéglátás területéről a világ minden földrészéről.
Az elmúlt években főként Európából és a tengerentúlról érkezett egyre több szakember a Rajna-parti vásárvárosba, a megelőző alkalommal már a látogatók több mint egyharmada érkezett Németországon kívülről.
A ProWein 2013-ra ismét több mint 40 ezer szakmai látogatót várnak.
Ezen információk Michael Degen, a Messe Düsseldorf Vásárvállalat kereskedelmi igazgatójának előadása alapján íródtak a budapesti sajtótájékoztatójukon.
A ProWein a borok és szeszes italok vezető nemzetközi szakvására, egyben pedig kihagyhatatlan mindenkinek, aki a nemzetközi bor- és szeszesital-piacon tevékenykedik.
Az 1994-ben nyolc ország 321 kiállítójával és 1.517 látogatóval indult rendezvény rendkívül lendületes fejlődést tudhat maga mögött.
Nincs még egy olyan szakvásár a világon, amely ilyen átfogó képet nyújtana a borok és szeszesitalok nemzetközi kínálatáról.
A német borvidékek kivétel nélkül bemutatkoznak.
A legnagyobb látogatói célcsoportot 47%-kal a kereskedelem képviseli, majd a vendéglátás és szállodaipar következik.
Ezen kívül a ProWein évente mintegy 900 újságírót is vonz szerte a világból Düsseldorfba, ami széleskörű médiavisszhangot kölcsönöz a seregszemlének.
A világpiac vezető szakvásárának nem kell tartani a megmérettetéstől az ágazat más szakvásáraival.
A Vinitaly-nak ugyan mintegy 300-zal több kiállítója van, mint a ProWein-nak, azonban ezek 97%-a hazai vállalat, miközben a ProWein 79%-ban nemzetközi kiállítókat kínál.
A Vinexpo és a London International Wine Fair kevesebb kiállítóval rendelkezik, mint a ProWein, miközben a nemzetközi kiállítók aránya is alacsonyabb.
A ProWein a látogatottság tekintetében is kiugró a csupán három vásárnapon megjelenő több mint 40 ezer nemzetközi szakmai látogatójával.
A Vinexpo és a Vinitaly esetében a feltüntetett látogatói számok öt, illetve négy napra oszlanak el.
Ezen kívül a ProWein adatait a független FKM intézet – a német Szakvásári és Kiállítói Adatok Önkéntes Ellenőrzésének Társasága – vizsgálja, miközben a többi szakvásárra vonatkozó adatoknál a legtöbb esetben a rendezők saját adatszolgáltatásában kell megbíznunk.
A ProWein nem csupán az ágazat leginkább átfogó seregszemléje, hanem a fejlődési irányok és az újdonságok bemutatásának színtere is.
Mind a kiállítók kínálata, mind pedig a kísérő rendezvények változatos skálája pontosan tükrözi az idők szavát, és bemutatja az ágazat legújabb fejlesztéseit.
Az egyik fénypont a központi kóstoló zóna, amelyet a Meininger Kiadó „Weinwirtschaft“ szakfolyóiratával együttműködésben szerveznek.
Az évente változó és mindig aktuális vezértéma jegyében mintegy 1.000 bort lehet kóstolni.
A jelmondat 2013-ban a „nemzetközi borászat vezető és divatfajtái”.
Ennek keretében a látogatók saját érzékszerveikkel tapasztalhatják meg a nemzetközi borszakma érdeklődésének középpontjában álló nyolc-nyolc fehér és vörös szőlőfajtájából készített különböző borok széles skáláját.
Kihagyhatatlan főként a szakkereskedő és vendéglátóipari látogatóknak a „Wine’s best friends”.
A ProWein keretében először alakítják ki a központi előadóteret, a ProWein Fórumot a 7.1-es csarnokban, ahol érdekes kóstolások és különböző kiállítók előadásai várják a látogatókat – széles témaválasztékkal.
Ezen túlmenően a ProWein kiállítói számos szemináriumot, irányított kóstoltatást és előadást rendeznek a saját standjaikon is.
A program változatos, ötletadó és színvonalas: az előadók körében ismert sommelier-kel, nemzetközi szakújságírókkal, valamint élenjáró szakemberekkel találkozhatunk.
Nemzetközi szakvásárok rendezésére ideális Düsseldorf, hiszen a város Európa szívében és a vásárváros közvetlenül a düsseldorfi nemzetközi repülőtér mellett található, amely jelentős nemzetközi légiforgalmi központként világszerte 190 célállomásra kínál közvetlen kapcsolatot.
Düsseldorf egyúttal a Rajna-Ruhr-régió szíve, ahol nemzetközi élelmiszer kiskereskedelmi láncok, mint például a Metro, a Kaiser’s Tengelmann, az Aldi vagy a Rewe központja is található.
Intervitis Interfructa – 2013 Stuttgartban
Szakberkekben köztudott, hogy háromévente rendezik meg a szőlészet-borászat, gyümölcsfeldolgozó-, illetve szeszipar egyik legjelentősebb szakkiállítását Stuttgart új vásárközpontjában.
A jövő évben április 24-27 között mutatkoznak majd be négy napon keresztül a szőlőművelés, a szüreti betakarítás, a szőlőfeldolgozás, a borkezelés, valamint a palackozás- és csomagolás-technika legmodernebb gépei és berendezései.
A rendezvény egyúttal a 61. Német Borászati Kongresszus helyszínéül is szolgál majd, ahol a technológia – szolgáltatások – politika – piac témakörök ölelik fel az előadások kérdéskörét.
Az Intervitis Interfructa kiállítás szakmai szervezője a közel 40 ezer kisebb borászati üzem érdekképviseletét ellátó Német Bortermelők Szövetsége, valamint a Német Gyümölcsfeldolgozók Szakmai Szövetsége – e szervezetek hozzájárulása jelzi a kiállítás rangját és jelentőségét is egyben.
A legutóbbi vásár adatai is jelzik a találkozó nemzetközi jelentőségét, 2010-ben csaknem 6 hektárnyi területen 23 ország 590 kiállítója mutatta be termékeit illetve szolgáltatásait a 63 országból érkezett közel 36 ezer főnyi szakmai látogatónak.
A főbb témacsoportokat a következők alkották: borászati technológia, pincészeti berendezések, csomagolás, logisztika, tisztítás, higiénia, desztilláció, szőlő- és gyümölcs ültető és szüretelő gépek, bor- és gyümölcs feldolgozó berendezések, talajművelő gépek, arató gépek, szivattyúk, szolgáltatások.
A jövő évi kiállításon a szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a feltörekvő kelet-európai országokra.
Éppen ezért nagyon számítanak a magyar résztvevőkre, kiállítókra és látogatókra egyaránt.
„A 61. német Borászati Kongresszusra pedig a világ minden tájékáról összegyűlnek a szakemberek, hogy a bormarketing, a legújabb borászati technikák, ökológia témakörben cseréljenek tapasztalatokat, illetve tanácskozzanak a bor és az építészet kapcsolatáról, a turizmusról épp úgy, ahogy az EU-borpiaci politikájáról.” – hívta fel a figyelmünket Dr. Klaus Rückrich.
A legfontosabb tudnivalókat Thomas Brandl, a stuttgarti vásár sajtófőnöke ismertette: a szakvásár négy napon át (szerdától szombatig) tart.
Fórumok és bemutató színpadok lesznek az ágazatot foglalkoztató legújabb témákról.
A kongresszusok már a vásárnyitás előtti napon kezdődnek.
A szakvásár fénypontját a gépbemutatók jelentik majd, de megtalálható lesz minden üzemmérethez igazodva a technológia is.
A csarnokokat következetes és tematikus tagolással alakítják ki.
A marketing egyik eszközéül szolgál, hogy az innovációs díj átadása is a kiállításon történik.
Az Intervitis Interfructa, mint az Európa kellős közepén rendezett szakvásár optimálisan elérhető a földkerekség bármely pontjáról, nemzetközi ismertsége pedig biztosított a világszerte azonos nevű rendezvényekkel – a kelet-európai exportpiac teljes lefedése mellett.
A rendezvény rangosságát olyan események is fémjelzik, mint hogy 2010-ben maga Merkel kancellár asszony is megjelent díszvendégként a kiállításon.
A szervezők 2013-ra tervezett céljai között szerepel a kiállítók és a látogatók számának növelése, természetesen a bruttó kiállítási terület mintegy tíz százalékos emelése mellett.
A látogatói célcsoportok a következők: szőlészet és gyümölcstermesztés, pincészetek, gyümölcslé- és sűrítmény-gyártók, gyümölcslé-palackozók, gyümölcs- és habzóbor-gyártók, gyümölcspárlat- és szeszesital-gyártók.
A termesztési és betakarítási technológia ajánlható új telepítésekhez, fa- és tőkeműveléshez – de szerepet kapnak a vontatók és szállítóeszközök, a
talajmegmunkálás, a növényvédelem és növényápolás, a betakarító gépek, eszközök és kiegészítők épp úgy, ahogy az asztali gyümölcsök csomagolása, kiszerelése és tárolása vagy a szőlő- és gyümölcsmozgató, illetve válogató rendszerek.
A nevesebb kiállítók sorában szerepelnek a következő világszerte ismert cégek: AGCO-Fendt, Braun, Clemens, Grégoire,KMS Rinklin, New Holland, Pellenc, Same Deutz-Fahr.
Előzetes információink szerint – mindkét kiállításra – minden idők legnagyobb magyar részvételére számíthatunk úgy a kiállítókat, mint a látogatókat illetően.
Aki még nem jelentkezett eddig, annak igyekezni kellene a jobb lehetőségek miatt a hazai képviseleteknél.
Nevezetesen a BD-EXPO, illetve az INTERPRESS Kiállítások Kft. társaságoknál.