A John Deere telematikai rendszerét bemutató cikksorozat következő és egyben utolsó fejezetéhez értünk, melyben a KITE Zrt. minőségi szervizszolgáltatását támogató gyári eszközöket mutatjuk be.
Az eddigi cikkekben olvashattunk a JDLink™ Dashboard programról, az Expert Alert és a John Deere Connected Support™ szolgáltatásairól. A jelenlegi írás átfogó képet mutat arról, hogy az eddig megismert programok, szolgáltatások együttes használata a KITE több mint 45 éves gyakorlati tapasztalatával milyen előnyökkel jár, és hogyan segíti a gazdálkodókat a céljaik elérésében.
A John Deere online támogató szolgáltatásai a gazdálkodáshoz szükséges műszaki eszközök felügyeletét részesítik előnyben, arra alapozva, hogy lehet bármilyen precízen kidolgozott gazdálkodási tervünk, ha nem áll rendelkezésünkre a megfelelő eszköz a megfelelő időben, akkor azt nem tudjuk megvalósítani.
Ahhoz, hogy pontos és érthető képet kapjunk a szolgáltatás lényegéről, két részre osztjuk a cikket. Az első a szerviz, a második pedig a gépüzemeltetés, üzemszervezés támogatása. Valójában ezzel a bontással hibát követünk el, hiszen a szerviz és a gépüzemeltetés amellett, hogy szorosan összekapcsolódik, hatással is van egymásra.
A példa kedvéért vegyük az erőgép és munkagép optimalizálását, azaz ha egy eszköz bizonyos funkciója hibásan működik, akkor az eszközt nem tudjuk 100%-ban kihasználni, tehát időt és pénzt veszíthetünk. Ha viszont egy eszközt huzamosabb ideig hibásan üzemeltetünk, akkor biztos, hogy az meghibásodáshoz fog vezetni.
A szerviz célja az eszközök folyamatos és hibamentes üzemeltetése, tehát az eszköz funkcióképességének fenntartása. Amennyiben mégis meghibásodásra kerül sor, akkor azt a lehető legrövidebb időn belül és a legkedvezőbb költségen javítani tudja.
Ehhez a KITE Zrt. számtalan eszközt biztosít. Ilyen a szezon előtti átvizsgálás, a téli nagyjavítás vagy az időszerű gyári karbantartás rendszeres és szakszerű elvégzése, amely hibamegelőzési célzatú. Ehhez kiváló eszköz a JDLink™ Dashboard, ami automatikus riasztásokat tud küldeni akár az előforduló hibakódokról, akár a soron következő gyári karbantartási periódusokról.
A következő eszközök abban nyújtanak nagy segítséget, hogy a kialakult hibát a KITE Zrt. szervize a lehető leggyorsabban ki tudja javítani. Ilyen eszköz a Service Advisor és a Service Advisor Remote, melyek nagy segítséget jelentenek a gépek szakszerű diagnosztizálásában.
A következő lépcsőfok ezen a téren a gépek állapotának folyamatos nyomon követése. Ehhez szintén kiváló eszköz a JDLink™ Dashboard, aminek segítségével a hibakódok mellett a gép aktuális üzemállapotáról is képet kapunk, mint például a hőmérsékleti, a nyomásadatok vagy a motor terheltségi állapota. Ezáltal lehetőség nyílik könnyebben, gyorsabban és akár távolról diagnosztizálni a gépeket, ellenőrizni az üzemi állapotokat, ezzel segítve az üzemeltetést és gépbeállítást akár az RDA-n (távoli kijelző elérés) keresztül is.
A szervizszolgáltatásban jelenleg elérhető legmagasabb lépcsőfok az Expert Alert szolgáltatás, mely ötvözi az előző cikkeinkben elsorolt programok előnyeit, illetve ami előre jelezhet egy nagyobb meghibásodást, és teljes mértékben a hibamegelőzésre fekteti a hangsúlyt.
Gondolhatnánk, hogy az eddig felsorolt eszközök helyes használatával a gépek folyamatosan és hibamentesen fognak üzemelni. De ez csak részben igaz, mert ahhoz, hogy ez teljesüljön, nagy szükség van a gépek optimális és szakszerű üzemeltetésére.
A KITE Zrt. szervize feladatának és céljának tekinti a szakszerű gépüzemeltetés támogatását. A fentiek alapján látható, hogy a szerviznek és a gépüzemeltetésnek is egyaránt jól kell működnie ahhoz, hogy a gazdálkodás műszaki szegmense 100%-ban támogatni tudja az agronómiai célkitűzéseket, legyen az a cél termelékenységgel vagy a gazdasásossággal kapcsolatos.
A szakszerű üzemeltetés támogatásáról bővebben a következő cikkben olvashatunk.
A John Deere szervizszolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel, kérjük, forduljon bizalommal Szabó Gábor központi szervizműveleti vezetőhöz a [email protected] email címen!