A halfogyasztást népszerűsítő kampány közel 1,5 millió embert ért el 2018-ban. Az idei karácsonyi ünnepi időszak alatt nagy választékban juthatunk friss halhoz az üzletekben és a piacokon.
A „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány 2018-as állomásairól, valamint az adventi megjelenésről tartottak sajtótájékoztatót a promóció szervezői. Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy 2018-ban 34 budapesti és vidéki rendezvényen népszerűsítette a halfogyasztást a marketingszervezet: így a promóció közvetlenül több, mint 1,5 millió emberhez jutott el. A rendezvények pozitív tapasztalata szerint a hagyományostól eltérő, különlegesebb elkészítési módokkal – pl. a fűszeres halgolyóval, vagy a különböző halpástétomokkal – sokak figyelme felkelthető a halételek iránt, és tudatosítható, hogy egészségünk megőrzéséhez hetente legalább kétszer kellene halat fogyasztanunk. Az ajánlott mennyiség heti mintegy 300 gramm, azaz évi több mint 15 kg/fő olajos húsú hal.
A Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MAHAL) szóvivője, Lévai Ferenc arra hívta fel a figyelmet, hogy az őszi lehalászás már megkezdődött, s a karácsonyi időszakra kiváló minőségben és nagy választékban juthatnak halhoz a fogyasztók az üzletekben és a piacokon. Nem érdemes az ünnepekig várni a halvásárlással, mivel az 2-3 hétig tartó mélyhűtés esetén is megőrzi az ízét és az állagát.
A „Kapj rá!” honlap oldalán a halbolt kereső funkció segítségével mindenki megtalálhatja a lakóhelyéhez legközelebb eső üzletet, ahol megvásárolhatja az ünnepi vacsorához szükséges halat. Fontos, hogy a hal nem csak az ünnepek étele, hiszen a hétköznapokban számos kreatív és ötletes elkészítési módja létezik, amihez többek között a „Kapj rá!” receptes füzetei is adnak tippeket.
Összeállította: Csomor Zsolt