fbpx

Mindig egy lépéssel előbb – CASE IH újdonságok Pozsonyból

Írta: - 2017 szeptember 27.

CASE IH július végén Pozsonyba invitálta a nemzetközi sajtó képviselőit, hogy még a novemberi hannoveri Agritechnika kiállítás előtt megmutathassa újdonságait.

1842-2017

Az idén 175 éves cég mindig is igyekezett egy lépéssel a piac előtt járni. A Jerome Case által 1842-ben alapított mezőgazdasági gépgyártó vállalat 1869-ben mutatta be az első lóvontatású CASE gőzgépet, 1876-ban pedig a már önjáró gőzhajtású motort. 1915-ben megjelent az első IH kombájn, majd 8 évvel később a Farmall, a világ első sorközművelő traktorja. 1954-ben elkészült az első dízel traktor, 1977-ben pedig az új Axial-Flow kombájn, ami forradalmasította a nagyteljesítményű betakarítást, mely minden korábbinál alaposabb, de mégis finomabb cséplést eredményezett. 1985-től már CASE IH néven fejlesztették ki a Magnum traktort, majd 1996-ban megjelent a Quadtrac, az iparág első csuklós, nagyteljesítményű, gumihevederes traktora. 2000-ben vezettek be a középkategóriás Case IH traktorokban a CVX sebességváltót, mely végül a Maxxum modellektől egészen a Quadtrac zászlóshajóig elérhetővé vált. Manapság a Case IH továbbra is az innovatív fejlesztésekre összpontosít, hogy minél termelékenyebbé és gazdaságosabbá tegye a gazdálkodást. A Magnum 380 CVX és az Optum 300 CVX traktorok számos európai díjat nyertek, melyekkel ezen gépek mezőgazdaságra gyakorolt előnyeit ismerték el. A Case IH a jövőre koncentrál, amit például a 2016-ban bemutatott Autonomous Concept Vehicle, azaz a vezető nélküli jármű kifejlesztése is bizonyít. Az Optum traktor 2017-ben elnyerte az Év Traktora címet.

Újdonságok a gyakorlatban

A legújabb fejlesztéseket a dán központú, 2700 részvényes tulajdonában lévő, de Közép- és Kelet-Európában 17.500 hektáron 250 fővel dolgozó FirstFarms A/S Pozsony melletti földjén tekinthettük meg. Jelenleg Szlovákiában, Magyarországon és Romániában működnek, ahol hagyományos szántóföldi kultúrákkal, illetve szarvasmarha- és sertéstenyésztéssel is foglalkoznak. Szlovákiában pillanatnyilag két Quadtrac 620 traktort üzemeltetnek, amik 9300 ha-on szinte minden talajmunkát elvégeznek, jelentősen csökkentve ezzel a növénytermesztés idő- és költségigényét. Mindkét gépnek két sofőrje van, akik csúcsidőben 12 órás műszakban felváltva dolgoznak, heti 7×24 órában. A feladattól és a területtől függően óránként 5-10 ha-t művelnek meg. Az AFS AccuGuide használatával a korábbi 80% helyett 99%-osra nőtt a hatékonyságuk. Az átlagos hozamuk a jobb talajokon olajrepce esetében 3,4 t/ha, őszi búzából 7 t/ha, cukorrépából 65 t/ha, a könnyebb talajokon silókukoricából 25 t/ha és 4,5 t/ha széna.

Innovatív HI-eSCR2 technológia, változatlan méretek

A CASE IH célja, hogy minimális szinten tartsa az egészségre káros anyagok kibocsátását. 2019-től Európában már a Stage V szabványnak kell megfelelni. Ennek érdekében az FPT Industrial, a CASE IH motorspecialistájának második generációs SCR emissziós technológiáját, a HI-eSCR2-t fogják alkalmazni minden 56 kW-nál nagyobb teljesítményű motornál.

A HI-eSCR2 épp akkora helyet foglal el, mint a IV. szakaszban használt korábbi ATS HI-eSCR, így nincs szükség magának a járműnek a módosítására. Ráadásul a HI-eSCR2 olyan „egész élettartamra szóló” utókezelő rendszert alkalmaz (ATS), mellyel a végfelhasználóknak nincsenek karbantartási költségei, és így csökken a TCO, azaz az eszköz teljes élettartamára vonatkozó üzemeltetési költség.

Maxxum

ActiveDrive 8 váltó: az új, fél-powershift sebességváltó, amely nyolc powershift fokozatot kínál mindhárom tartományban, már elérhető a Case IH Maxxum traktorokhoz. A Maxxum Multicontroller modelleken lévő ActiveDrive 8 előre- és hátramenetben összesen 24 sebességet biztosít. A sebességváltó számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami a traktor hatékonyabbá tételére szolgál. Az ActiveDrive 8 bevezetésével párhuzamosan a standard Maxxum modellekbe szerelt négysebességes fél-powershift váltót átnevezték ActiveDrive 4-re. A 16 előre- és 16 hátrameneti fokozattal a sebességváltó 40 km/h-s maximális menetsebességet kínál.

A Maxxum termékcsalád új tagja a 175 LE-s, hathengeres Maxxum 150 CVX. Mind a hathengeres Maxxum 150 Multicontroller, mind a Maxxum 150 CVX elérhető lesz 2018. harmadik negyedévétől. Ezzel a traktorral a Case IH jelenleg a legkönnyebb, legkisebb hathengeres traktort kínálja a piacon ebben a teljesítménytartományban. A Maxxum-hoz szintén kérhető már a reaktív kormányzáson kívül az adaptív kormányzás is, ami különösen frontrakodók használatánál könnyíti meg jelentősen a munkát.

Puma

A CASE IH Puma traktorok az új modellévre jelentős frissítésen estek át számos olyan kiegészítéssel és továbbfejlesztett funkcióval, amelyek a termelékenység és a kezelői kényelem javítását szolgálják.

A Puma 185 Multicontroller és a 240 CVX közötti modellek már részesülnek az első tengely felfüggesztés-javításának előnyeiből, különös tekintettel az első- és a hátsótengely-terhelés változására. Ezek a modellek már szerelhetők adaptív kormányzással (ASC). Az ASC rendszer lehetővé teszi, hogy a kormánykerék fordulatszámának és az első kerekek kormányzási szögének az aránya az üzemeltető igényeinek megfelelően változzon. Az ASC jelentős időt és akár 75% energiát spórol az erőgép vezetőjének. Szintén újdonság minden Puma modellnél a reaktív kormányzás, ami élesebb reakciót és önbeállást eredményez a kormányrendszernél az első tengely javításának és az új kormányérzékelőknek köszönhetően.

Az ISOBUS III. osztályú Puma Multicontroller és a Puma CVX traktorok kétirányú vezérlést is lehetővé tesznek a traktor és bármely, azzal kompatibilis ISOBUS-os munkaeszköz között.

Quadtrac CVX

A négy gumihevederes felépítésű traktort 20 éve folyamatosan fejleszti a CASE IH, aminek eredménye a nagyfokú hatékonyság és kényelem. Mint elhangzott, a 613 LE csúcsteljesítményű Quadtrac jelenleg a piac legerősebb CVT traktora.

A korábban csak a Maxxum-tól a Magnum traktorokig használt CVXDrive mostantól a Quadtrac-nál is megtalálható. Ez az iparág első fokozatmentes váltója csuklós gumihevederes traktoron. A CVXDrive sebességváltó a Quadtrac 470, 500 és 540 CVX modellekben számos előnnyel jár, beleértve a könnyű használatot, nagyobb gyorsulást terepen és közúton egyaránt, a kezelő fáradtságának csökkenését, a teljes terhelhetőséget és teljes hidraulikus áramlási sebességet alacsony sebességnél. A rendszer automatikusan vált, menet közben nem is érzékelhető. Az eredmény: nagyobb termelékenység maximális üzemanyag-hatékonysággal. Előremenetben 0-40 km/h és hátramenetben 0-18 km/h fokozatmentes haladást biztosítva a CVX lehetővé teszi három célsebesség tárolását is 0-40 km/h között, ami a hüvelykujjal állítható be a Multicontroller gombjain. A Multicontroller kartámasz is megújult: kettős gázkar a minimális/maximális fordulatszám beállításához, egy kicsit más Multicontroller joystick, hogy egyszerűbb legyen a CVX váltó működtetése.

A vezető kilátását 6 m2 üvegfelület segíti, biztonságát a masszív építésű fülke garantálja, ami a traktor felborulása esetén sem válik le a traktorról. Az éjszakai munkavégzéshez 18 lámpa 44000 lumen fénye biztosítja a világosságot, 360°-ban.

A napi rutinellenőrzés 95%-a a talajszintről elvégezhető, mindössze 5-10 perc alatt.

További információért forduljon a kizárólagos magyarországi forgalmazó, az Agro-Békés Kft. munkatársaihoz!

Sós Rita