A növényvédőszer-piac egész világon tapasztalható átrendeződésének egyik nyertese lehet a Nufarm, amely értékes portfóliókkal lett gazdagabb. Ennek eredményeként a globális növekedéssel párhuzamosan Magyarországon is markánsabb piaci jelenlétet és minden korábbit meghaladó forgalmat tervez.
A „zöld szigetről” indult a sikersztori
Az ausztrál és új-zélandi gyökerű Nufarm az utóbbi évtizedekben Ázsiát, majd Amerikát és Európát meghódítva vált mind befolyásosabbá a világ növényvédelmi piacán. A természet tiszteletén és a fenntarthatóságon alapuló szemlélet a modern mezőgazdaságban mind nagyobb jelentőségűvé válik, és a Nufarm erre építi üzletpolitikáját, amelyben a bővülés áll az első helyen. A cég 23 százalékos résztulajdonosa az eredeti hatóanyagokat fejlesztő és gyártó japán Sumitomo Chemicals, és a két nagyvállalat együttműködése több új és jelentős hozzáadott értéket képviselő termékkel gazdagította a hazai kínálatot. Ebbe a körbe tartozik a Cheyenne 1 G rovarölő talajfertőtlenítő granulátum, a Prolectus gombaölő szer és a Bactospeine WG rovarölő szer.
Megerősítő kihívások
A növényvédőszer-gyártók közötti átrendeződés révén a vállalat tovább erősödik. A Syngentának és az Adamának a kínai Chemchina lesz a tulajdonosa, és a versenyjogi követelmények miatt több mint 50 növényvédő szerből és jogokból álló csomagot vett át tőlük a Nufarm. Szintén hozzá került a DuPont növényvédőszer-üzletágának egy részét felvásárló FMC jelentős gyomirtószer-csomagja. A változásokra rugalmasan reagálva a Nufarm szervezeti felépítése is átalakul a fenntartható működés érdekében – ami a piaci kapcsolatok bővülését, elmélyítését is eredményezi.
A sajtó kérdéseire Salamon György ügyvezető, Hörömpő László kiemeltügyfél-kapcsolattartó, valamint az anyacég két európai vezetője, Karina von Detten és Manfred Weiser válaszolt
Magyarországi növekedés
E folyamatok pozitívan hatnak a tízéves fennállását ünneplő Nufarm Hungária Kft.-re is. Noha a cég hazai piaci részesedése 3,5-4 százalék körül van, az akvizíciók eredményeként az idei év és a közeljövő markáns növekedést hozhat. A Nufarm hazai vezetése abban bízik, hogy – ahogyan azt Salamon György ügyvezető igazgató megfogalmazza – „most jött el annak az ideje, hogy a cég a második ligából az elsőbe lépjen”. Ez 5 százalékos piaci részesedést és a korábbit meghaladó, 4 milliárd forint feletti forgalmat jelent. Ezzel párhuzamosan minden korábbinál nagyobb ütemben fejlesztik az ügyviteli folyamatokat annak érdekében, hogy a vevők kiszolgálása még magasabb szinten valósuljon meg. A cég komplex technológiai ajánlatokkal rendelkezik a kalászosok, az olajosnövények és a kukorica, illetve a szőlő és gyümölcsösök növényvédelmére. Sőt, a gyomirtó szerek piacán eddig is jelentős szerepet játszó Nufarm a gombaölő és rovarölő szerek piacán is tovább erősíti pozícióit.
Ahogy Salamon György ügyvezető fogalmazott: „Most jött el annak az ideje, hogy a cég a második ligából az elsőbe lépjen”
Jövő a jelenben
A Nufarm magyar viszonylatban is szereplője lesz a digitális, precíziós és big data rendszereken alapuló mezőgazdaságnak, és partnereinek hatékonyabb kiszolgálása érdekében a fejlesztéseit a hagyományos és biológiai növényvédő szerek, az intelligens előrejelzés és a precíziós kijuttatástechnológia terén is innovatív módon folytatja a jövőben.
Kohout Zoltán