Mi, magyarok nem vagyunk jók sajtkészítésben, amit sajnálhatunk – hallva a brit híreket. Ott ugyanis az összes élelmiszeren belül a sajt fogyasztása ugrott meg leginkább a karanténidőszak hatására.
A britek kedvence: cheddar (forrás: mindmegette.hu)
Végig ették a palettát
A Covid-19 korlátozások kezdete óta az emberek egyértelműen többet vásárolnak a kiskereskedelemben, mint a járvány előtt. A vörös húsok és tejtermékek értékesítése is látványosan megnőtt, és a trend 2021-ben is folytatódni látszik. Ezen belül a sajt a fogyasztók egyik kedvence. Az étel- és italfogyasztás átlagos emelkedését 12 százalékkal haladta meg a sajt forgalomnövekedése – közli a farminguk.com a Kantar piacelemzőre hivatkozva. A bezártság ráadásul a vásárlók kísérletező kedvét is növelte: új fajták, márkák felé nyitottak, új elkészítési módokat találtak ki.
A kiskereskedelmi adatok szerint mennyiségét tekintve 15 százalékos, értékét tekintve pedig 17 százalékos forgalomnövekedés történt ebben a tejtermék kategóriában. A különféle sajtok élvezete egyfajta megoldás volt a bezártság elviselésére. A britek helyi specialitásokat és európai márkákat is szívesen elcsemegéztek. A cheddar azonban továbbra is a brit közönség kedvence, amely az összes sajtértékesítés majdnem felét tette ki.
Nasi falatok sajtból
„A kiskereskedelmi forgalom valószínűleg stabilizálódik a fokozatos nyitással. A feldolgozók pedig – hasznosítva az eddigi tapasztalatokat – most az egészségre, az ebédidőre és a nassolásra fókuszálhatnak a termékeikkel” – jegyezte meg egy piaci elemző. A briteknél a „löncs” hagyományosan egy szendvics elfogyasztását jelenti, ennek egyik alkotóeleme a sajt is. A fogyasztók szélesedő érdeklődési köre azonban új lehetőséget nyit a gyártók számára. Több sajtféleségből dolgozhatnak és többféle étkezési módot célozhatnak meg. A „nasi falatok” szélesedő választékára lehet számítani.