Vissza a gyökerekhez
Az STEYR MULTI legelső bemutatkozása a nagyközönségnek a Wels-i Agrária kiállításon történt.
Azóta számtalan kiállításon, bemutatón vett részt és nem csak az elkötelezett STEYR hívők figyelmét vonta magára.
Kijelenthetjük, hogy a St.Valentini traktorgyár leghíresebb, legfontosabb és egyben a legtöbb számban eladott 9000 MT szériájának méltó utódjaként került a mezőgazdasági traktorok porondjára.
Sok szakértő egyöntetű véleménye szerint a 9000 MT széria volt az utolsó igazi STEYR gyökerekkel rendelkező traktor.
A többi típus közös alvázra épül a CNH testvérmárkáin belül.
Erről a „több márka egy égisz alatt” stratégiáról az elmúlt 12 évben véget nem érő vita alakult ki.
A gyártócég az új MULTI piacra dobásával még inkább a „kék Testvértől” való különbözőséget és elkülönülést hivatott szolgálni.
A testvérmárkák és az osztrák STEYR MULTI között elenyésző különbségeket fedezhetünk fel a sebességváltót kivéve.
Osztrákoktól a magyaroknak is
Az első bemutatón büszkén hangsúlyozták az osztrákok, hogy a MULTIt teljes egészében St. Valentinban fejlesztették, tervezték és Ausztriában építették.
Amellett, hogy a STEYR gyár fejlesztési központjában folyt a tervezés, több stratégiai partnerrel együttműködve születtek meg a legújabb technológiai megoldások.
Ennek kézzelfogható jelei megtalálhatóak az új MULTIN, bár több jelentős komponens, mint például a motor vagy a kabinváz más CNH-s szériában is megtalálható.
Mindenképpen említésre méltó a vadonatúj, a ZF által gyártott sebességváltó, amely 2×4 csoportban és azon belül 4 terhelés alatt kapcsolható fokozattal rendelkezik.
További előremutató fejlesztésként említhető a komfortosabbá vált kabinkialakítás, a teljesen átdolgozott multikontroller, az első híd és nem utolsó sorban az önálló olajtartállyal rendelkező hátsó hidraulika.
Nagyvonalúan kialakított ergonomikus vezetői környezet
3 modell „Made in Ausztria”
A korábbi előd 9000 MT sorozathoz hasonlóan a STEYR MULTI széria piacon történő bevezetésekor szintén három modell várja az érdeklődőket.
A meghajtást egy modern 3.4 literes FPT (FIAT POWERTRAIN TECHNOLOGIES) motor biztosítja, COMMON RAIL befecskendezéssel.
A károsanyag-kibocsátás szintjét – az aktuális TIER 3 B – a hűtött külső kipufogógáz visszavezetés és részecskeszűrő biztosítja.
Az előd motorhoz képest 15 LE teljesítménynövekedést realizálhatunk.
A STEYR 4095 MULTI 73 KW/99 LE teljesít, a STEYR 4105 MULTI motorházteteje alatt 79 KW/107 LE erőforrás dobog, de a csúcsmodell a STEYR 4115 MULTI, amiben pedig 84 KW/114 LE impozáns teljesítmény lakozik, természetesen ECE R – 120 norma szerint.
A maximális nyomatékot 1500 motorfordulatnál éri el, melyet a gyártó erősorrendben 407, 444, illetve 461 Nm forgatónyomatékkal határoz meg.
A legnagyobb előrelépés ebben a szériában a sebességváltó területén történt.
A 9000 MT széria legtöbbször kifogásolt része a sebességváltó volt, melynek fokozat-kiosztását mindenki kevésnek tartotta (16 X 8), valamint a fő tartományokban tapasztalt nagy áttételi különbségek nehezítették a gazdák munkáját.
Független hidraulika rendszer
A mindennapos munkafolyamatok igényeihez igazították a hidraulika kapacitást is, az elődhöz képest magasabb teljesítménnyel.
Az új STEYR MULTI ismét független olajháztartással rendelkezik, kapacitása 33 liter. Széria felszereltséghez tartozik a 60 l/perces fogaskerék szivattyú, opcióként azonban rendelkezésre áll egy 100 l/perc teljesítményű axiál dugattyús szivattyú is.
Multicontroller és joystick
Megújultak a kabinban található kezelőszervek, melynek köszönhetően a kezelőfelület még ergonomikusabbá vált, így minden funkció logikusan és pontosan kapcsolható.
A Multicontroller, a váltó, a kuplung és a hidraulika funkciói átrendeződtek, ezáltal kapcsolásuk egyszerűbb és biztonságosabb lett. A Multicontroller-rel számos funkció kezelhető, többek között a kar tetején található nyomógomb segítségével a rögzített motorfordulatszámok között választhatunk.
Az új fejlesztésű kisméretű joystick a karfa jobb oldalán található, amellyel például kényelmesen kezelhetjük a homlokrakodót.