Budapest, 2013. május 15., szerda (MTI) – Tizenegy székelyföldi termelő 76 termékét ismerhetik meg péntektől a magyar vásárlók az ország 19 Auchan áruházában.
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, az esemény megnyitóján hangsúlyozta, hogy a tárca a rendelkezésére álló eszközökkel segíti a határon túli magyar gazdálkodókat.
A minisztérium ösztönzi, hogy a határon túli magyar termelők árui eljussanak magyarországi üzletekbe, piacokra.
Ezt biztosítja a Nemzeti Vidékstratégia végrehajtására szolgáló Darányi Ignác-terv, amelyben fontos feladatként szerepel a határon túli Kárpát-medencei magyar gazdálkodók lehetőségeinek szélesítése – közölte Feldman Zsolt az óbudai Auchan áruházban tartott rendezvényen.
Emlékeztetett arra, hogy az összefogás és a közös munka kereteit a Vidékfejlesztési együttműködések a határon túli magyarsággal elnevezésű program keretében biztosítja a vidékfejlesztési tárca.
Emellett a múlt év nyarán kezdődött az a kerekasztalbeszélgetés-sorozat, amelynek keretében a magyar agrárszakemberek, a minisztérium munkatársai elmennek a programban résztvevő határmenti területekre.
Varga Gabriella, az Auchan Magyarország kft. beszerzési igazgatója arról beszélt, hogy a Székely heteket a Cora áruházak rendezték meg először három évvel ezelőtt.
Ezt folytatni kívánták a magyarországi Auchan áruházak is – mint jó, követendő példát -, miután az Auchan felvásárolta a múlt évben a Cora áruházakat.
Ezt követően felvették a kapcsolatot Hargita megye tanácsával, és ez év januárjában Csíkszeredában az Auchan szakemberei 35 székelyföldi kistermelővel találkoztak.
Az itteni árumustrán válogatták ki a mostani – május 23-ig tartó – esemény árukínálatát.
A Székely hetek rendezvénysorozatán azt is felmérik az Auchan szakemberei, hogy a vásárlók mely termékeket látnának szívesen az áruházak állandó kínálatában.
Márton István, Hargita megye Tanácsának vidékfejlesztési igazgatója az MTI-nek elmondta: Hargita megyében 2008-ban határozták el, hogy a kistermelőknek segítséget adnak áruik értékesítéséhez.
Két évvel később pedig már szűk lett a helyi piac, ezért Magyarországon a Corának szerették volna eladni a székelyföldi termékeket.
A próbálkozás sikeres volt, és megkezdődtek a termékbemutatók a Corában.
Az első évben, 2010-ben a Corában eladott, Székelyföldről származó áru értéke 55 millió forint volt, 2012-ben pedig már meghaladta a 100 millió forintot.
Márton István úgy vélte: az idén a múlt évihez hasonló értékű árut adnak majd el.
MTI 2013. május 15.