Az új ATOS révén a CLAAS megreformálta és kibővítette a 140 LE alatti termékkategóriáját. 10 különböző modell 51 változata fedi le a teljes szegmenset 72-től 530 lóerőig, így a CLAAS most már a valaha kiépített legváltozatosabb, leggazdagabb traktorkínálattal rendelkezik.
Az ATOS jellegzetessége az egyszerű, strapabíró, mindennapos munkákhoz való technológia, illetve a sok opció és kiegészítő. Így lesz a gép igazán sokoldalú. A traktort az olaszországi 2014 Eima kiállításon mutatták be a nagyközönségnek.
Modell
(3 henger) |
Max. teljesítmény*
(kW/LE) |
Max. nyomaték (Nm) |
Modell
(4 henger) |
Max. teljesítmény*
(kW/LE) |
Max. nyomaték (Nm) |
ATOS 220 |
56/76 |
341 |
ATOS 330 |
65/88 |
354 |
ATOS 230 |
65/88 |
354 |
ATOS 340 |
75/102 |
408 |
ATOS 240 |
71/97 |
371 |
ATOS 350 |
80/109 |
436 |
* ECE R 120 |
Egy „igazi CLAAS”
Az új ATOS a modern, mégis funkcionális CLAAS külsővel rendelkezik, vagyis jól beleillik a népes CLAAS traktorcsaládba. Kompakt mérete révén az ATOS nagyon fordulékony, minden mezőgazdasági munkához ideális.
Bivalyerő három- és négyhengeres motorokkal
Az ATOS „lelke” egy, a Stage IIIb/Tier 4i szabályozásnak megfelelő motor. A 300-as sorozatban négyhengeres, 3.8 l lökettérfogatú, míg a 200-as traktorokban háromhengeres, 2.9 l lökettérfogatú motor dolgozik. A motorok common rail befecskendezésűek, turbófeltöltővel, töltőlevegő-hűtővel rendelkeznek. A kipufogógáz-utókezelés oxidációs katalitikus recirkulációval (DOC) és a lehűtött kipufogógáz recirkulációjával (EGR) történik. A katalitikus átalakító a motorháztető alatt van. A nagy nyomaték (akár 436 Nm) révén az ATOS nagyon jól vezethető. Az üzemanyagtartály 145 literes, alapfelszerelés a motorfordulatszám memória funkció, amely jelentősen megkönnyíti a vezető dolgát, különösen TLT-vel végzett munkák során.
Különféle sebességváltó módok
A CLAAS három különböző változatot kínál, hogy mindenki kiválaszthassa a neki leginkább megfelelőt. Ezek a standard manuális váltó, a TWINSHIFT, amely két, illetve a TRISHIFT amely három powershift sebességgel rendelkezik.
Az ATOS háromféle TLT-sebességgel rendelkezik:
- 540 ford/perc
- 540 és 540 ECO
- 540/540 ECO, 1000 és 1000 ECO.
Az automatikus TLT-rendszer, illetve a vontatmány meghajtására alkalmas külön sebességarányos TLT opcionális.
Új: SMART STOP
Az ATOS egyik különlegessége az új SMART STOP. A funkció a műszerfalon levő gomb lenyomásával aktiválható, és biztosítja, hogy az ATOS a fék lenyomásával, kuplung használata nélkül is megáll. Ez nagy segítség a gépkezelő számára, mind a gazdaság központjában (pl. homlokrakodós feladatok), mind a szántóföldön (pl. körbálázás). A SMART STOP funkció nagyobb sebességnél automatikusan kikapcsol.
Az ATOS opcionálisan – nem a gyártótól származó – első függesztőművel is felszerelhető, amely 1.9 t kapacitású. Ennek konzolja a mechanikus PROPILOT vezérlővel vagy a hidraulikus FLEXPILOT rendszerrel irányítható. A hátsó függesztőmű vezérlése mechanikus vagy elektronikus úton történik. Az ATOS 300 emelő kapacitása hátul 4.8 t, az ATOS 200-é 3.6 t.
A standard hidraulikaszivattyú teljesítménye 55 l/perc. Az ECO opció segítségével a teljesítmény 60 l/percre növelhető mindössze 1600 motorfordulat mellett – így jelentősen kisebb a fogyasztás. Összesen négy vezérlőegység kapható, a negyedik elektronikusan irányítható.
Az ATOS kétféle első híddal kerül forgalomba: a standard összkerék nélküli vagy fékezett összkerekes. Az ATOS 300 maximális abroncsmérete 38″, az ATOS 200-é 34″.
Az új ATOS-t kényelmes, négyoszlopos fülkével szerelték fel, amely minden irányba jó kilátást biztosít. Gyakorlatilag minden funkció kapcsolható a fülkéből is. Az ajtók szélesek, könnyű a beszállás. Az üvegtetőnek köszönhetően a gépkezelő mindig rálát a homlokrakodóra, ami a pontos és biztonságos munkavégzéshez elengedhetetlen.
Az első ATOS modellek 2015 tavaszán kerülnek piaci forgalomba.
CLAAS Group, Corporate Communication