fbpx

Szeresd a magyart, vigyél haza hazait!

Írta: Kohout Zoltán - 2017 augusztus 03.

Tudta Ön, hogy ha hazai árut vesz, azzal nemcsak a magyar gazdaságot, de még a környezetet is óvja? Hajlandó egy csepp figyelmet áldozni azért, hogy egészségesebb, ellenőrzött minőségű és hazai kezekből-gazdaságokból érkező árut tegyen otthon az asztalra? Ehhez kínál és népszerűsít új látásmódot a Nemzeti Agrárkamara.

Óriásplakát- és city light-kampányt indít augusztustól a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Itthonról Otthonra nevű programjának megismertetéséért, népszerűsítéséért. A cél az, hogy olyan szemléletmódot és információkat terjesszen el ismeretterjesztő, szórakoztató formában a fogyasztókhoz, amelyek erősítik a hazai termékekbe vetett bizalmat. Az akció nem szorul magyarázatra: minden forint, amit hazai termékre fizet ki a vevő, az a magyar nemzetgazdaságot erősíti (és fordítva: minden külföldi árura költött forint nagy hányada kivándorol az országból). Minél nagyobb arányú a hazai termékek fogyasztása, annál több bevétel segíti a fejlesztést, a munkahelyteremtést, a belföldi vállalkozások stabilitását, növekedését.

A helyi és hazai áruk előnyben részesítése emellett ökológiai szempontból is fontos. Minél messzebb kell utaztatni egy árut, annál nagyobb környezetszennyezéssel jár a szállítás. A zöldség- és gyümölcságazatban pedig az is megfontolandó, hogy a többnapos-többhetes szállítási idő közben a termékek frissessége és tápanyag-tartalma csökken.

A NAK egyhónapos köztéri kampány mellett az interneten is erősít: Itthonról Otthonra címmel életmódtémájú Facebook-oldala elsősorban a tévhitek eloszlatását, az ismeretterjesztést szolgálja. A kezdeményezés sikerét és népszerűségét bizonyítja, hogy már az első 3 hónapban közel 10 ezer követőt szerzett.

(Kép, szöveg: Kohout Zoltán)