A hazai tejágazat többoldalúan támogatott: több pályázat, állatjóléti támogatás, és marketingtevékenység is erősíti a mezőgazdaság ezen területét. Az illetékes minisztérium éves keretéből több tízmilliót biztosít csak a tejfogyasztás népszerűsítésére.
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, illetve az Agrármarketing Centrum újból indítja a fogyasztásösztönző kampányt (Fotó: Horizont Média/Barna Ferenc)
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára
Az agrárminisztérium évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére, fontos a szegmens stabil működése.
A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, érdemes támogatni. Ezt a szaktárca továbbra is megfelelő lépésnek tartja, a lehetőségükre álló eszközökkel élni is fognak.
A folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott áruknál figyelhető meg. Például sajtot és vajat lényegesen kevesebbet fogyasztunk, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból csak egyharmadát.
A hazai tejtermelés alakulása (Infografika: MTI)
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője
A kampány november 02-tól indul és egy hónapig tart. Ennek keretében a tápanyagokban gazdag tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és PR-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik.
A magyar tejágazat hosszú távon úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni – mutatott rá az ügyvezető. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy átlagos ember, ami elmarad az uniós értéktől.
A hazai tejfogyasztás alakulása (Infografika: MTI)
Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója
Nolc éve működtetnek marketing alapot annak érdekében, hogy az átlagos tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai fogyasztás szintjére emelkedjen.
Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering – hangsúlyozta a terméktanács szakembere.
Forrás: MTI