Innovációk nagyvilágból - 2017 április | Agrárágazat

Innovációk nagyvilágból - 2017 április

Kiadvány, amelyben megjelent: 

Joskin Delta-CAP pótkocsik: magasabb oldalfalak, nagyobb szállítási teljesítmény

Joskin Delta-CAP pótkocsik: magasabb oldalfalak, nagyobb szállítási teljesítmény

A belgiumi Joskin cég az 5025/17DR140 és 5025/19DR160 típusú modellekkel bővítette Delta-CAP pótkocsi sorozatát. Így a tandemtengelyes Delta-CAP sorozatban már 8 különböző, 10-14 tonna közötti megengedett hasznos terhelésű szállító jármű közül választhatnak felhasználóik.

Az új, lenyitható oldalfalú, három oldalra billenthető pótkocsik felépítményei 5 méter hosszúságúak; 2,42 m szélességűek; rakfelületük magassága 1,38 m; raktérfogatuk 17 m3, illetve 19 m3; hasznos terhelhetőségük 14 tonna. A szállítójárművek vonórúdja a vontató erőgép alsó bekötési pontjához csatlakoztatható. A pótkocsik – max. 1230 mm átmérőjű és 550 mm széles gumiabroncsozású – futóműve Joskin Roll-Over® boggie tengelyelrendezésű, amely a terhelés egy részét a vonófejre helyezi, ezáltal a vontató erőgép hátsó kerekeinek kapaszkodóképességét és stabilitását is megnöveli. A három oldalra billenthetőség olyan helyeken is lehetővé teszi a felépítmény leürítést, ahol a rakfelület billentési magassága részben korlátozott. A pótkocsik horganyzott alvázát és vonórúdját galvanizálás védi a korróziótól, így növelve élettartamukat. A felépítmény nagy – 40-48°-os – oldalra billentési szöge a gyors és biztonságos leürítést segíti elő. A magasított oldalfalak (800+600 mm, illetve 800+800 mm) 17 és 19 m3-re (DIN) növelik a raktérfogatot. A felépítmény 4 mm vastag lemezből készülő, három szakaszban (szemcseszórással, majd alapozó- és fedőréteggel) felületkezelt oldalfalai nagy tartósságot biztosítanak, a raktér (kézi erővel felcsévélhető) ponyvaborítása a szállított termények megóvását szolgálja.

Az új Delta-CAP szállító járművek nemcsak szólóban, önmagukban alkalmazhatók, hanem pl. hátulra egy Joskin Tetra-CAP 5025/19R160 pótkocsit felkapcsolva járműszerelvényként is használhatók, így 38 m3-es együttes raktérfogatukkal szállítókapacitásuk jelentősen megnövelhető.

 

Zetor MAJOR HS 80 – új topmodell a ringben

 Zetor MAJOR HS 80 – új topmodell a ringben

A „Zetor” volt a II. világháború után gépállomásaink első, nagyobb számban használt gumikerekes univerzális traktora. Az idősebb gazdák a traktorost mindmáig „zetorosnak” hívják. Ezt a hagyományt töretlenül folytatta 2013-tól a gyár MAJOR modellsorozata, amely most nemcsak ráncfelvarráson esett át, hanem HS 80 típusa révén teljesen meg is újult. A MAJOR HS 80 a vegyes profilú kis- és közepes gazdaságok jól használható erőgépe, de minden bizonnyal megjelenik a kommunális szolgáltatások terén is.

Jól bevált négyhengeres, 16 szelepes, turbókompresszoros TCD 2.9 L4 motorjának teljesítménye a szigorú 2000/25/EC előírás szerint mérve egészen pontosan 55,4 kW/75,3 LE. A 2200 min-1 névleges fordulatszámú, 2925 cm3 lökettérfogatú erőforrás környezetvédelmi besorolása Tier III B. Maximális nyomatéka 300 Nm, 26% rugalmasságot biztosító nyomatéktartalékkal. 120 literes üzemanyagtartályának köszönhetően hosszabb ideig, állásidő nélkül dolgozhat.

Új hajtóművének 24 előremeneti és 12 hátrameneti sebességfokozata van. A négyfokozatú sebességváltóművet három csoport és egy kétfokozatú PowerShift nyomatékmódosító teszi erre képessé. Hidraulikus, terhelés alatt kapcsolható PowerShuttle irányváltóval is fel van szerelve. A traktor maximális sebessége 40 km/h, amely 10 km/h-val nagyobb, mint a többi MAJOR modellé. Minimális sebessége 0,5 km/h. A mezőgazdasági munkák során leginkább igénybe vett 4 km/h és 12 km/h közötti tartományban 6 sebességfokozatot kínál. A II. kategóriájú hátsó hárompontos függesztőrendszer mechanikus szabályozású hidraulikája a megszokottnál nagyobb – 33 kN, 3300 kg – maximális emelőerőt fejthet ki. A kihelyezett hidraulikaszelepek száma választhatóan 6+1, 4+1 vagy 2+1 darab is lehet.

A vezetőfülkében a kényelmes munkavégzés körülményeit az elfordítható, vízszintes dőlésű, rugózott Comfort-ülés teremti meg. A MAJOR HS új kormányoszlopa négy irányba állítható a kormánnyal együtt. A kezelőelemek egyszerűen, azonnal hozzáférhetők. Pótülése is van, és tárolóhely-kínálata gazdagodott. Az új műszerfalon a kiválasztott részparaméterek értékei is figyelemmel kísérhetők. Nyolc fényszóró biztosít elegendő megvilágítást a gépet körülvevő területeken a szürkületben vagy sötétben való munkavégzéshez.

A hidrosztatikus kormányzású, összkerékhajtású erőgép fékberendezése nedvestárcsás, mechanikusan vezérelt. Első kerekének mérete 280/85R24, a hátsóé 420/85R30. A szűkös területeken is jól használható MAJOR HS csupán 3,9 m fordulási sugara az elforduló sárhányóknak köszönhető.

Az új traktor gyártását idén tavasszal kezdték meg. A többi MAJOR- modellt mostantól „CL” jelzéssel különböztetik meg ettől a csúcsmodelltől. A MAJOR HS típussal a Zetor négy modellsorozatának kínálata összesen 9 modellre bővült.

 

Mitas SFT gumiabroncsok önjáró betakarító- és tápanyag-visszapótló gépekhez

Mitas SFT gumiabroncsok önjáró betakarító- és tápanyag-visszapótló gépekhez

A Trelleborg Group tavalyi, év-közepi akvizíciója a cseh CGS Holdingot és leányvállalatait (Mitas, Rubena és Savatech) a Trelleborg Wheel Systems (TWS) gumiabroncsgyártó üzletágba integrálta. Azóta a TWS és a Mitas együttes erővel, egymást segítve kíván vezető szerepet betölteni a különböző mezőgazdasági és az ipari gumiabroncsok piacán.

A Mitas tovább bővítette a Super Flexion Tyre (SFT) sorozatú, a kifejezetten nagy teljesítményű arató-cséplő gépekhez, átrakó-kocsikhoz és más önjáró gépekhez kifejlesztett Cyclic Harvester Operation (CHO) a betakarításban ciklusosan használt mezőgazdasági gumiabroncsainak választékát. Az elmúlt év végén két mérettel (900/60 R42 CHO 183D/186A8 SFT és 900/60 R38 CHO 181D/184A8 SFT), az idei év első negyedévében további három újabb mérettel (680/80 R38 179D/182A8 SFT, 800/70 R42 CHO 182D/185A8 és 800/70 R38 CHO 181D/184A8) bővült a CHO gumiabroncs-választék. Így most 680-900 mm profilszélességek között 12 különböző méretű, ultraerős és nagy rugalmasságú oldalfalú, maximális tapadással rendelkező, alacsony nyomáson is nagy teherbíró-képességű gumiabroncsok közül választhatnak felhasználóik. A CHO gumiabroncsok, kisebb nyomáson is nagyobb terhelhetőséget tesznek lehetővé, nagy felfekvő felületük csökkenti a talajtömörítést. Terhelhetőségük a betakarítási/szállítási folyamat munkaműveleteihez (töltés/ürítés) igazodik, a közúti alkalmazások során jó vezetési stabilitást biztosítanak, illetve szélességi méreteik nem korlátozzák közúti közlekedésüket.

Ugyancsak Mitas-újdonság az SFT-sorozat 1000/50 R25 172A8/166D méretű gumiabroncsa, amelynek világpremierje a közelmúltban Párizsban, a SIMA kiállításon volt. Az 1,65 m átmérőjű, 1000 mm széles gumiabroncsot a nagyteljesítményű, önjáró burgonya-betakarító és a szerves-/hígtrágya-kijuttató gépekhez fejlesztették ki. Az extrém széles, flotációs, alacsony nyomású gumi nemcsak jobban tapad, de a nagyobb felfekvő felülete révén az önjáró gépek tömegét is jobban eloszlatja, így kevésbé tömöríti a termőtalajt.

Szerkesztőség

Kapcsolódó cikkek

  • 2017.10.19. 15:11

    Fülsüketítő motorzaj, égig érő füstfelhő zavarta meg a luxemburgi Rambrouch és Roodt városok közötti térség csendjét augusztus utolsó vasárnapján. Itt rendezték meg az aratócséplőgépek kétévenként – idén 12. alkalommal – sorra kerülő gyorsasági...

  • 2017.10.20. 08:00

    Az új Väderstad megoldás lehetővé teszi a műtrágyának a talajműveléssel egy menetben történő kijuttatását.