fbpx

Idehaza már három TRION-nal találkozhatunk

Írta: Agrárágazat-2020/11. lapszám cikke - 2021 november 03.

Hódmezővásárhelyen körbejártuk az épp pihenő demókombájnt

Nyáron még a németországi Harsewinkelben debütált a CLAAS új üdvöskéje, a kombájnpaletta legifjabb középkategóriás modellje, a TRION, szeptemberben pedig már az Alföldi Állattenyésztési és Gazdanapok kiállítói területén járhattuk körbe.

Középkategóriás TRION kombájn

Mekkora az akkora?

A TRION  minden felhasználónak kínál megoldást: a 200 vagy épp 1 000 hektáros búza-, repce-, kukorica-, szójatermelőnek, legyen a termőföldje dombon vagy épp sík területen. A 258 lóerős, 5 ládás géptől a 435 lóerős, duplarotoros hibrid kombájnig választhatnak majd a gazdák összesen 20 új modell közül, amelyek a legkorszerűbb kezelőtámogató rendszerekkel felszereltek, a legmagasabb vezetési és kezelői kényelemmel rendelkeznek és hatékonyabbak elődjeiknél.

A TRION kombájncsalád alapvetően három modellsorozatból áll, rázóládás és hibrid változatban, két cséplési szélességgel:

  • TRION 500 – öt rázóládával, APS WALKER cséplőrendszerrel, 1 420 mm-es cséplőszélességgel,
  • TRION 600 – hat rázóládával, APS WALKER cséplőrendszerrel, 1 700 mm-es cséplőszélességgel és
  • TRION 700 – APS HYBRID cséplőrendszerrel szimpla és dupla (TRION 750) rotorral, 1 420 mm cséplőszélességgel.

Ráadásként minden TRION-t már az új, prémium vezetőfülkével szereltek fel, és ha már vezetőfülke: a sajtómunkatársak, de az érdeklődő termelők is ilyenkor a demópilótára irigyek. Tőle tudtuk meg mi is, hogy a vezetőfülke egyik különlegessége, hogy ugyan valóban rendelkezik a legkorszerűbb digitális eszközökkel és érintőképernyős kijelzőkkel, ugyanakkor a konstruktőrök meghagyták a joystick-módozatot is a kartámasz jobb oldalán, gondolva a kevésbé fiatal, a korábbi verziókban már rutinosan dolgozó, a „kütyük” világától viszont esetleg távolabb álló generációkra is. Így a megnövelt szélvédőfelület mögül, akár bőrülésből, személyautókat is meghazudtoló kényelemben mehet majd az aratás.

Középkategóriás TRION kombájn

Minden nagyobb?

Minden TRION modellnél az elsődleges leválasztást az APS cséplőrendszer – gyorsítódob és nagy cséplődob –végzi, amely egyenletes és nagy terményáramot biztosít. A vezetőfülkében található CEBIS monitor segítségével mindhárom dob sebessége szinkronizálva állítható. A gyorsító- és cséplőkosár jellemzői a CEBIS-en keresztül párhuzamosan és szinkronban változtathatók. A hidraulikus túlterhelés elleni védelem lehetővé teszi a teljesítményhatáron történő munkavégzést, elkerülve az eltömődéseket, és megakadályozza az idegen tárgyak okozta sérüléseket. A különféle cséplésekhez tervezett MULTICROP előkosár három kosárszegmense szükség esetén kőgyűjtő vályún keresztül könnyen kicserélhető. Épp a nagy áteresztőképesség elérése érdekében minden TRION-t egy JET STREAM tisztítórendszerrel – hidraulikus variátorral működtetett turbina ventilátorral és az előtisztításhoz kettős tisztítószéllel szerelt ejtőlépcsővel – szereltek fel. A nagy ürítési teljesítmény miatt nagyméretű magtartály is kellett, ez 8 000-től 12 000 literig terjed, az ürítési sebesség pedig 90–130 l/s között van. Az ürítőcsiga nagy, 105 fokos elforgatási szögének köszönhetően a kezelőnek kitűnő rálátása nyílik a terményre, amikor az a pótkocsira kerül. Opcióként a PROFI CAM kamerarendszer is közvetlen, széles látószögű rálátást biztosít a szállítójárműre. És ez még mindig fokozható: a CMOTION többfunkciós karral állítható az ürítőcsiga surrantója, így menet közben is rendkívül precíz ürítés lehetséges.

Az új konstrukciójú kombájn már megrendelhető a 2022-es szezonra.