Az Agritechnica nyitónapja már egy bejelentéssel kezdődött: a Massey Ferguson bejelentette az MF 9S szériájának piacra lépését. Az új vezérgép-családban 6 típussal jelent meg, 285-425 lóerő teljesítmény között.
A kiállításon ünnepélyes keretek között, hatalmas nemzetközi sajtóérdeklődés mellett egy 425-ös került leleplezésre, de lássuk a széria legfontosabb jellemzőit!
Az MF 9S egyszerűen kezelhető, megbízható és teljes mértékben adatkapcsolt” – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az új széria bevezetésével új opciók is érkeztek:
- MF AutoTurn táblavégi forduló-automatika,
- AutoHeadland automatikus munkagép vezérlés a fordulókban,
- TIM – traktor munkagép által történő vezérlés,
- CTIS gumiabroncs szabályzási rendszer.
Mit láttunk?
Nagyobb teljesítmény és alacsonyabb üzemeltetési költségek a gazdaságos 8,4 literes, hathengeres AGCO Power motorral, egyetlen turbóval, Stage V besorolással EGR szelep nélkül.
Növelt hatékonyság a könnyen használható, jól bevált Dyna-VT fokozatmentes sebességváltóval, amely alapfelszereltség.
Modern, komplex munkaeszközök is könnyedén kezelhetők a hatékony, nagy teljesítményű, terhelés-érzékelős hidraulikarendszerrel, amely akár 400 liter/perc olajáramot biztosít 1,850 motorfordulat/percen.
Nagyobb stabilitást és tapadást biztosít a 3,1 méteres tengelytáv, azonban megőrzi a sokoldalúságot a kiváló manőverezhetőséggel együtt, ugyanis a fordulási sugár mindössze 5,75 méter.
Az MF By You egy új, gyári szolgáltatás, ami lehetőséget biztosít a tulajdonosoknak, hogy egyedi, saját elképzeléseikre formálják gépüket specifikációkkal és dizájnnal, és így növeljék a termelékenységet, kényelmet, teljesítményt és a megjelenést.
A Massey Ferguson továbbfejlesztett motortervezéssel és frissített Dyna-VT váltóval érkeztek, és természetesen alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási, és az MF Connect telemetria rendszerrel. A kényelmet és a vezérlést pedig tovább fokozzák az új MF AutoTurn, AutoHeadland és ISOBUS TIM opciók is.
Az összes MF 9S modell teljesítményét a jól bevált hathengeres, 8.4 literes AGCO Power motor biztosítja. Az elektronikus teljesítmény-vezérlés (EPM) növeli a maximális forgatónyomatékot, akár 1.750 Nm-re. Az EPM továbbá extra teljesítményt is generál: akár 30 lóerőt ad 15 km/h feletti sebességen szinte az összes modellhez, TLT-s és hidraulikus munkavégzéseknél (az MF 9S.425 modell kivételével).
A kényelem is fontos volt: egyedülálló Protect-U motor- és vezetőfülkét elválasztó hang, rezgés és zaj-elnyelő tere egyrészt kiváló kilátást, másrészt elsőrendű kényelmet is nyújt. Sikerének kulcsa a 18 cm-es légrés. amely elkülöníti a már amúgy is hangszigetelt motort a vezetőfülkétől. Ez csökkenti a zajt, a hőt és a rezgést a vezetőfülke belsejében, ami így 69 dBa értékkel az egyik legcsendesebb a piacon. A 3,4 m³-es térfogatával ez az egyik legtágasabb munkahely a nagytraktor szegmensben! Az új, karcsú motorháztető a megdöntött szélvédővel kombinálva páratlan kilátást és térérzetet kínál.
Sorolhatnánk még: prémium felszereltségű és kényelmű ülés, Datatronic 5 érintőképernyős terminál, szellőztetett tároló az utasülés alatt, megújult, erős fűtés- és páramentesítő rendszer, 14 szellőzőnyílás, kiegészítésképpen pedig egy kiegészítő Professional Package csomag, amely a lépcsők mellé elhelyezve tartalmaz levegőcsatlakozást és elektromos ellátást, valamint egy hordozható szerszámos ládát, tömlőt, levegőpisztolyt és zseblámpát egyaránt.
És még sorolhatnánk…