Budapest, 2014. április 3., csütörtök (MTI) – Magyarország partnerországként – kiemelt vendégként – vesz részt a montenegrói Budvában április 3-5. között megrendezett 40. International Food Fair Élelmiszeripari Vásáron.
Tóth Katalin, a Vidékfejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára az árubemutatóról a megnyitót követően az MTI-nek telefonon elmondta, hogy a magyar-montenegrói agrárkapcsolatokat hivatott előmozdítani a kiállításon való magyar jelenlét. Ennek jegyében szervezték meg a magyar cégek részvételét.
A helyettes államtitkár többek között arról beszélt, hogy a két ország közötti mezőgazdasági együttműködésben fontos szerepet tölt be a magyar technológia átadása az állattenyésztésben, a hús- és a tejiparban, a zöldség-, a gyümölcs- és a borágazatban, továbbá a mezőgazdasági termékek tárolásában, feldolgozásában és forgalmazásában. Emellett lehetőség van a mezőgazdasági kutatásban és fejlesztésben, valamint az innovációban való együttműködésre is.
A budvai élelmiszeripari kiállításon jelentős érdeklődés mutatkozik a magyar minőségi élelmiszerek iránt. A magyar élelmiszeripari kínálatot mintegy 20 cég mutatja be az árumustrán, többek között tejtermékeket, húsárukat, olajokat, fűszereket és borokat. Ez utóbbi terméket külön is megismerhetik a montenegróiak, ugyanis egy hajóúton mutatják be számukra a magyar borokat. De kiemelten promotálja Magyarország ökológiai termékeit és turisztikai, valamint gasztronómiai kínálatát is. Tóth Katalin különösen fontosnak mondta „a kisvállalkozások helyzetbe hozását”.
A magyar árubemutatót a Vidékfejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal (HITA), a Nemzeti Kereskedőházzal és a Nemzeti Agrárkamarával (NAK) közösen szervezte meg.
Tóth Katalin megemlítette, hogy a vásáron kétoldalú tárgyalásokat folytat Danijela Stolica mezőgazdaságért felelős miniszterhelyettessel. A két szaktárca nemrégiben írt alá együttműködési megállapodást – tette hozzá. Emlékeztetett arra is, hogy a magyar-montenegrói kapcsolatok kiemelt szerepet töltenek be a keleti nyitás balkáni orientációjában. Magyarország számára ugyanis fontos a nyugat-balkáni piac.
MTI 2014. április 3.