fbpx

Avant újdonságok

Írta: Szerkesztőség - 2018 május 19.

A kategóriájában világelső finn Avant rengeteget invesztál rakodóinak fejlesztésébe, új modellek megjelenésére. A világszerte egyre növekvő igény miatt 6500 db gépre emelkedett az éves darabszám. Az Avant gyárterületeinek szomszédságában felvásárolták a volt Pilkington üveggyár egy részét, hogy a nagyobb gyártási kapacitáshoz legyen elég üzemi terület.

A 420-as modellt a 423-as váltja, a különbség az erősebb Kubota-motorból adódik, mely 23 LE-re növekedett. Ugyan ez a motorcsere ment végbe az 520 modellnél is, mely ezután 523-as néven szerepel. Megjelent az 530-as modell, mely az 528-as kétsebességes változata. A leginnovatívabb és a legújabb fejlesztés az E6. Az Avant E6 elektromos hajtású univerzális rakodó egyedülálló a kategóriájában Li-ion akkumulátor technológiájuknak köszönhetően. Teljesen elektromos hajtású, gondozásmentes, Li-ion akkumulátor technológiájának köszönhetően károsanyag-kibocsátása 0, zajszintje és üzemeltetési költsége alacsony. Háromfázisú gyorstöltőjének köszönhetően akár 1 óra alatt feltölthető az akkumulátora. Üzemideje egy töltéssel 4-6 üzemóra, terheléstől függően. A gép megtartotta hidrosztatikus hajtásának minden előnyét is, mely a korábbi dízel modelleket olyan jól használhatóvá tette. Két villanymotort építettek be, az elsődleges 7,2kW-os teljesítményű a járószerkezet hajtását biztosítja, még a másodlagos 2kW-os a gém-mozgásokat és a külső hidraulikát hajtja. Az Avant E6 új innovatív technológiájának köszönhetően beltéri és kültéri használatra egyaránt megfelel a jövő környezetvédelmi követelményeinek, miközben megtartotta a korábbi modellek multifunkcionalitását, tartósságát és megbízhatóságát.

A legjelentősebb fejlesztés mindenképpen a hidraulikarendszer újragondolása, mely az Optidrive nevet kapta. Az Avant a folyamatos kutató-fejlesztő tevékenységének eredményeként most innovatív módon újragondolta a hajtásrendszert. Az Optidrive közel 1,5 kW-al csökkenti a teljesítményveszteséget a rendszerben, ami nagyjából a hajtásrendszer teljes teljesítményének 10%-a. Ezzel biztosítja, hogy alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és kevesebb hulladékhő-termelés mellett több motorerő jut az elvégzendő munkafeladatra. A hajtásrendszer négy hajtó-kerékmotorja belső öblítőrendszerrel hűti magát munkavégzés közben. A rendszerben az öblítőolaj mennyisége az ötszöröse a régihez képest, ezzel jóval hatékonyabb hűtést biztosítva a hajtásrendszernek. A csatlakozó idomok számát radikálisan csökkentették. A rendszer megközelítőleg 30 idommal kevesebbet (-60%) használ a régi rendszerhez képest. Az új rendszerben jóval kevesebb 90°-os és T-idom található, melyek használata a legkevésbé optimális a hidraulikus folyadékáram szempontjából. Az Optidrive a Parker új, EO3 elnevezésű csatlakozó idomrendszerét használja minden magasnyomású tömlőhöz és csatlakozáshoz.

Tovább növekedett az újabb fejlesztésű adapterek száma, mely adapterek még szélesebb körben használhatóvá teszik az Avant univerzális rakodógépeit.

Az Avant gépek magyarországi képviselete a Verbis Kft. (1151 Budapest, Mélyfúró u. 2/E. Tel: 1/3063770, 1/306-3771, Fax: 1/306-6331, http://www.verbis.hu).

Munkatársai további információkkal, árajánlattal, finanszírozási konstrukciókkal szívesen állnak a partnerek rendelkezésére.