fbpx

A lengyelek ismerik és elismerik a magyar bor minőségét

Írta: Csomor Zsolt - 2019 február 28.

A Varsóban megrendezett eseményen 30 magyar borászat, s több mint 200 fős lengyel, kizárólag üzleti közönség vett részt. Fokozott érdeklődés mutatkozott a három tematikus mesterkurzus iránt is, ahol a lengyel szakemberek az illatos és hungarikum fehérborok, a Kékfrankos rozék és vörösborok, valamint az ünnepi alkalmak borainak (desszertborok és pezsgők) világát fedezhették fel.

bor

Lengyelország kiemelt jelentőségű a magyar borexport szempontjából, ami tavalyi érték alapján az ötödik helyet foglalta el. A Lengyelországban értékesített magyar borok ára mintegy 60 százalékkal magasabb az átlagos exportárnál. 2018. év első 10 hónapjában a teljes magyar borexporton belül a lengyel kivitel 2,2 millió liter volt. A lengyel vevők tehát nem csak ismerik, de el is ismerik a magyar borok minőségét.

A lengyel borpiacon a közös múlt önmagában korántsem elegendő az üzleti sikerhez. A fogyasztók megnyeréséhez kiváló borok, valamint folyamatos és erőteljes marketing-tevékenység szükséges. A rendezvényen a borászok a lengyel borkereskedőkkel közvetlenül tárgyalhattak. Az országos borversenyi részvétel valódi előminősítést jelent, így a lengyel szakemberek tényleg a legjobb pincészetekkel találkozhattak, hangsúlyozta Takler András, a Szekszárdi borvidék alelnöke.

A külpiaci értékesítések növeléséhez elengedhetetlen a folyamatos jelenlét a célországokban: csak így érhető el, hogy a lengyel emberek felfedezzék a magyar szőlészet és borászat minőségi fejlődésének eredményeit. Az elmúlt évtizedek kemény munkájának a kereskedelmi adatokban is tükröződnie kell. Ehhez kíván segítséget nyújtani a szakmai önkormányzat a visegrádi országokban végzett közösségi borpromóciós aktivitásával, mondta Brazsil Dávid, a HNT főtitkára.

A borbemutató megrendezését a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatta, ami 2016-ban kötött stratégiai megállapodást a szőlész-borász szakmaközi szervezettel, olvasható a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa honlapján.