A BASF 2022-ben indította el Magyarországon a „Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon” kampányát. Az első évben egy kisiskolásoknak szóló kezdeményezés során mutatták meg, hogy mennyi mindent köszönhetünk a magyar gazdák áldozatos munkájának, idén pedig már egy idősebb korosztályt szólítottak meg, és biztattak arra, hogy válasszák hivatásuknak a mezőgazdaságot.
A következő lépés: válaszd a mezőgazdaságot!
A kisiskolásoknak szóló kezdeményezést követően a BASF 2023-ban a középiskola, illetve pályaválasztás előtt álló fiatalokhoz fordult: őket bátorította arra, hogy ismerjék meg, és válasszák szakmájuknak a mezőgazdaságot. A kampány során összesen 340 000 fiatalhoz jutott el ez a fontos üzenet. De hogyan érték el ezt a hihetetlen számot?
Úgy, hogy egy olyan emberen keresztül szóltak hozzájuk, akinek adnak a véleményére, és aki tudja, milyen tartalmakkal lehet elérni, megmozgatni őket: ő Henry Kettner internetes tartalomgyártó, aki összesen három gazdaságba látogatott el, hogy olyan izgalmas videókat forgasson, amelyeket a pályaválasztás előtt álló gyerekek örömmel megnéznek. A népszerű influenszer a gazdaságokban belevetette magát azok mindennapi életébe: vezetett traktort és kamiont, megismerkedett a növényvédelemmel, ellátogatott egy malomba, és beszélgetett fiatalokkal, akik már a mezőgazdaságban dolgoznak. Mindezt olyan stílusban mutatta be követőinek, hogy tényleg átadhassa a fő üzenetet: a mezőgazdaság fontos, sokoldalú és menő szakma, vagyis a legfontosabb hivatás a világon!
Valódi segítség a gazdáknak
A kampány eredményeképpen a BASF több mint 340 000 embert ért el a videókkal, amelyeket így annyian láttak, mint egy népszerű tévéműsort. Ilyen sok fiatalhoz jutott el az üzenet, hogy az agrárium igazán jó választás, ha a jövőjükre gondolnak.
A cégnél remélik, hogy a kampány hatására egyre több általános iskolás és pályaválasztó gondolkodik majd el azon, hogy mezőgazdasági középiskolában tanuljon tovább, vagy a mezőgazdaságban helyezkedjen el, ami megoldást kínálhat a magyar gazdatársadalmat érintő kihívásokra, és biztosíthatja a folyamatos utánpótlást.
Miről szól a „Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon” kampány? Az emberek ritkán gondolnak bele, hogy a gazdáknak köszönhetően emelhetik le a friss gyümölcsöt az áruházi polcról, vagy készíthetik el családjuknak a vasárnapi ebédet. Nem tudnak a hajnali kelésekről, a hétvégi munkákról és azokról az egyre sűrűsödő kihívásokról, amelyekkel a mezőgazdaságban dolgozóknak nap mint nap meg kell küzdeniük. A BASF-nél úgy gondolják, hogy ezen változtatni kell – meg kell mutatni a magyar társadalomnak, hogy a gazdákat valódi megbecsülés illeti! A több éve tartó „Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon” kampánnyal ezt a célt szeretnék elérni. Amennyiben szeretne többet megtudni a kampányról, látogasson el a koszonjukgazdak.hu weboldalra!