fbpx

Tej: bevált a marketing, marad a kötelező befizetés

Írta: Kohout Zoltán - 2024 január 04.

Az Agrárminisztérium szeretné továbbra is intenzíven szorgalmazni-támogatni a tejfogyasztást, és az ezt célzó kampányt sikeresnek is tartják. Ezért további három évre fenntartják az ágazati szereplők befizetés kötelezettségét.

A tej az egyik legtáplálóbb élelmiszer, továbbá a hazai állattenyésztés, takarmány- és feldolgozóipar jövedelmezősége szempontjából is fontos, mennyi tejet-tejterméket fogyaszt a lakosság. Az agrártárca ezért elkötelezett a tejfogyasztás ösztönzése mellett, és úgy értékeli a tejszektor közösségi marketingtevékenységének eddigi eredményeit, hogy érdemes azt megtartani. Azt ezt szabályozó AM-rendelet további három évre fenntartja a szektor Marketing Alapjába történő kötelező befizetést az ágazati szereplők részéről. Az alap révén lehetőség a tejfogyasztás propagálására. A befizetés mértékét pedig a Magyarország területén működő tejfeldolgozó, nagy- vagy kiskereskedő tejágazati szereplő tej- és tejtermék-forgalmazásából származó árbevétele alapján számítják.

Kohout Zoltán (forrás: AM)