A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Interfel francia szakmaközi szervezet edukációs kampányt indít a gyermekek egészségének megőrzése céljából, Európai Friss Kalandok címmel, ahol a program két figurájának (Frutti és Veggi) köszönhetően, játékos módon kívánják felhívni a családok figyelmét, hogy növeljék a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás mennyiségét.
A nemzetközi trendek mellett sajnos Magyarországon is folyamatosan csökken a lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztása. Mindkét szervezet célja, hogy saját országukban elősegítsék a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás növekedését, mivel ezek lényeges szerepet játszanak a gyermekek egészséges fejlődésében.
A rossz étkezési szokások pedig komoly egészségügyi problémákhoz vezetnek. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) 2014-es kutatásában a 4-10 éves korú gyermekek étkezési szokásait vizsgálva kimutatta, hogy a túlsúly és az elhízás mértéke évről évre egyre magasabb, illetve a tanulmány arra is rávilágított, hogy a 4-6 éves korúak 20%-a túlsúlyos vagy elhízott, és mire iskolába mennek ez az arány 30%-ra nő.
Fedezd fel a zöldségek és gyümölcsök valódi erejét!
A fenti jelmondat lényegét a Vegapolis elnevezésű univerzumon és a fiktív karaktereken keresztül ismerhetik meg a gyerekek, akiket Frutti és Veggi játékos módon kalauzol el az egészséges élet rejtelmeibe. Interaktív szórakoztató módon tapasztalhatják meg azt, hogy milyen élvezetes is a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
– Célunk, hogy felhívjuk a gyerekek figyelmét a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára, és közelebb hozzuk e témát az ő világukhoz. Szeretnénk bátorítani őket arra, hogy fedezzék fel az Európai Friss kalandok világát. Legyen Frutti és Veggi a kedvenc kabalafigurájuk, és merjék felfedezni, hogy miben rejlik az ő szuperképességük! – összegezte a kampány mondanivalóját Győrffy Balázs, a NAK elnöke.
Összefoglalta: Kalmár Nárcisz