Marokkó élénken érdeklődik a magyar agrártechnológia iránt, hangzott el a magyar és a marokkói mezőgazdasági miniszter egyeztetésén Berlinben. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a német fővárosban megrendezett Nemzetközi Zöld Hét mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállításon meglátogatta a marokkói pavilont, ahol kétoldalú egyeztetéseket folytatott Aziz Akhannouch-vel, a marokkói mezőgazdasági és halászati tárca vezetőjével.
A 81. alkalommal megrendezett berlini nemzetközi vásár díszvendége a Marokkói Királyság. A kiállítás jó alkalmat biztosít az elmúlt években egyre erősödő magyar-marokkói együttműködések miniszteri szintű áttekintésére, a jövőbeni irányok kijelölésére. A megbeszélés során mindkét miniszter kiemelte, hogy kapuként tekint a másik országra: hazánk számára Marokkó kapu az afrikai piacok felé, ahogyan Budapest is stratégiai szereppel bír a közép- és kelet-európai régiók elérésében Marokkó számára.
Fotó: FM
Rabat részéről jelentős érdeklődés mutatkozik a magyar élelmiszerbiztonsági tapasztalatok, mezőgazdasági gépgyártás, vízgazdálkodási technológiák, K+F és innovációs szaktudásunk, valamint olyan öntözéssel, gyümölcstermesztéssel és zöldségtermesztésessel foglalkozó projektek iránt, amelyeknél magyar tudástranszferre van igény. Mindkét ország számára fontosak a közös talaj- és növényvédelemmel, a klímaváltozással és víztakarékos öntözéssel, valamint szárazság- és hőtűrésre történő nemesítéssel kapcsolatos kutatások.
A magyar miniszter hangsúlyozta, hogy élelmiszereink és vetőmagjaink nemcsak kiváló minőségűek, de biztonságosak, így nem lehet akadály marokkói exportjuk előtt.
A berlini nemzetközi Zöld Hét Németország egyik legjelentősebb mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállítása. A rendezvényre közel 70 ország 5 000 médiaképviseletét és több mint 400 000 látogatót várnak a szervezők. A Vásár évről évre keretül szolgál a Globális Élelmezési és Mezőgazdasági Fórumnak, továbbá 2016-ban a már 8. Agrárminiszteri Csúcstalálkozónak is. A vásárban idén már külön magyar pavilonban jelenik meg 40 magyar kiállító, akik közel 100 vállalkozást képviselnek. Az erősödő magyar jelenlét annak is köszönhető, hogy 7%-kal nőtt agrárexportunk Németország irányába, amely a legjelentősebb kiviteli célországa a magyar élelmiszeripari termékeknek.
(FM Sajtóiroda)