fbpx

Indul a paprikát népszerűsítő kampány: a fogyasztás növelése a cél

Írta: Szerkesztőség - 2013 augusztus 21.

 „A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül”, a most kezdődő, a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás növelése – jelentette ki Fazekas Sándor pénteken Budaörsön, egy bevásárlóközpontban.

A vidékfejlesztési miniszter a kampány nyitórendezvényén hangsúlyozta: a paprika „nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része”, a népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt helyet foglal el, de a magyar mezőgazdaságban is jelentős szerepet tölt be.

 

 

Indul a paprikát népszerűsítő kampány: a fogyasztás növelése a cél

 

Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg.

Magyarországon évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés. Magyarország az unión belül az ötödik legnagyobb paprikaexportőr.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: az Auchan érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget kíván teremteni a magyar beszállítóknak.

Ezért vesz részt a paprikát népszerűsítő kampányban az Auchan Magyarország Kft. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka magyar termék.

Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói fórum eredményeként 20 új magyar zöldség-gyümölcs beszállító csatlakozott az Auchan beszállítóihoz.

Farkas Sándor (Fidesz) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik a magyar paprika jelentős hányada.

 

Reményét fejezte ki, hogy a paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő akció is.

Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát mutat.

Emlékeztetett arra, hogy a korábban még évi 200 ezer tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni.

A mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe, ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő.

Már működik egy fejlesztési program, amely ezer hektár területű, új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza.

Ennek eredményeként a mostani 170 ezer tonnás éves paprikatermelést Magyarországon 250-270 ezer tonnára lehet növelni – tette hozzá.

A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából készített ételkülönlegességeket – közöttük lecsót – kóstolhattak a vásárlók és az esemény résztvevői.

 

MTI 2013. augusztus 16.