A nagy ír Brexit-csel: az agrártermékek kikerülik Angliát

Az írek nem kérnek abból a bürokráciából, amit a Brexit okoz Nagy-Britanniában a mezőgazdasági és élelmiszeripari árukra. Harminc év után újra kerülőutat kell találniuk.

 

 brexit

 

Csaknem 100 millió eurót költ Írország új, Európába tartó szállítmányozási útvonalak kialakítására, parkolókra és infrastruktúrára. Még egy dán kompüzemeltető is új, heti hat járatos szolgáltatást alakít ki a franciaországi Rosslare és Dunkirk között, és kompok indulnak Írországból közvetlenül az európai szárazföldre annak érdekében, hogy megkerüljék az Anglia és Wales szárazföldi feletti hagyományos kereskedelmi utat. A Brexit ugyanis azzal jár, hogy az ír kikötőkön áthaladó teherautókon mostantól népszerűtlen, hosszadalmas és bürokratikus ellenőrzéseket kell elvégezni, különösen a mezőgazdaság, az élelmiszeripar és a növények területén.

 

 brexit

 

Dublin kikötőjében – amely az Írországból az európai szárazföldre és azon túlra szállító fuvarozó vállalatok fő be- és kilépési pontja – 1992 óta először visszatérnek az Ír-tengeren áthaladó rakomány-ellenőrzése. Ezzel például az ír fővárostól 200 kilométerre fekvő rosslare-i kikötő is jelentős változásokra készül a megnövekedett fuvarforgalom miatt. „Az Egyesült Királyságból érkező szállítmányokat kétféle ellenőrzésnek vetik alá”, mondta Hazel Sheridan, az Ír Mezőgazdasági Minisztérium munkatársa, kiemelve, hogy a szállítmányok bizonyos kategóriáit úgynevezett egészségügyi és növény-egészségügyi ellenőrzéseknek is alávetik.

agrár brexit Írország mezőgazdaság Nagy-Brittannia
..