Sopron, 2014. április 11., péntek (MTI) – Magyarország stratégiailag fontos a Heineken csoport számára, mivel a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. nemcsak az innovációban jár élen a csoporton belül, hanem több országot is ellát a csoport névadó termékével – mondta Joris Huijsmans pénteken az MTI-nek Sopronban.
A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója abból az alkalomból beszélt erről, hogy megújította a társaság legismertebb – piacvezető – belföldi márkáját, amelyet pénteken mutatott be a nyilvánosságnak Sopronban. A vezérigazgató jelezte: a Heineken Hungária a múlt évhez hasonlóan az idén is árbevétel-növekedésre számít. Ennek mértékét azonban most még nem lehet megbecsülni, mivel azt számos piaci tényező – például a magyar gazdaság növekedése, és a bevezetett újdonságok fogyasztói fogadtatása is – befolyásolja.
Magyari Ákos pénzügyi igazgató közölte: tavaly a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 49,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Ez több, mint 5 százalékkal haladta meg az előző évit.
A pénzügyi igazgató emlékeztetett: a múlt évi árbevétel döntő hányada a belföldi eladásokból származott. Ez 47,6 milliárd forintot tett ki. Az exportból származó árbevétel pedig 1,9 milliárd forintra rúgott. Ez utóbbit az idén növelni kívánja a cég – fűzte hozzá a vezérigazgató. A múlt évben ugyanakkor némileg csökkent a társaság üzemi eredménye, mivel a kedvezőtlen piaci hatásokat, például az alapanyagok és a csomagolóanyagok árának növekedését, valamint a jövedéki adó – 10 százalékos – emelkedését nem tudta ellensúlyozni a cég. Az üzemi eredmény azonban így is meghaladta a 900 millió forintot 2013-ban.
Magyari Ákos beszélt arról: a társaságnál évente mintegy 2 millió hektoliter sört állítanak elő a soproni és a martfűi gyárban. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát Sopronban, a fennmaradó hányadot pedig a martfűi gyárban főzik. A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.-nek a magyar sörpiacból 30 százalékos a részesedése. A cég mintegy 3 milliárd forintért vásárol a magyar mezőgazdaság által termelt alapanyagot.
Pálfalvi Márta vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató azt hangsúlyozta: a múlt évben a belföldi piacon csökkent a sörfogyasztás. A jövedéki adó emelése miatt pedig az olcsóbb, a gazdaságos árkategóriájú sörök nyertek teret a prémium kategóriákkal szemben. Így a belföldi piac értéke csökkent – hívta fel a figyelmet. A pénzügyi igazgató hozzátette: a Heineken Hungária többek között azért is tudta növelni tavaly az árbevételét, mert egy új gazdaságos árkategóriába tartozó terméket vezetett be a piacra az előző évben, és ezt a terméket márkaként kezelte.
MTI 2014. április 11.