fbpx

Massey Ferguson 4700 – új szegmenst teremt

Írta: Szerkesztőség - 2016 április 07.

A széria tervezésénél a gyártó azokra a gazdálkodókra gondolt elsősorban, akik kevés elektronikát felvonultató, robusztus, egyszerű váltóval szerelt mégis minőségi traktorokat keresnek a 75-100 LE-s szegmensben. A felsorolt piaci elvárások mellett az MF 4700 igazi vonzereje, hogy prémium minőséget és megoldásokat hoz a mechanikus szegmensbe.

Az MF 4700-as széria, amely már július elején megérkezik hazánkba AGCO POWER (= SISU) motorokkal rendelkezik 75 és 95 LE közti teljesítménnyel. A SISU márkanév garancia a hosszú, gondtalan élettartamra, valamint az alacsony üzemanyag-fogyasztásra. A motorok egyszerű tervezésűek: kiforrott, közös nyomócsöves, turbófeltöltős erőforrások, melyeket már hosszú évek óta használ az MF más szériákban.  A minőségi építést bizonyítja, hogy már 1.500 f/p-en leadják maximális nyomatékukat.

A váltó esetében is rendkívül megbízható és egyszerű szerkezetről beszélhetünk. A 12 x 12-es szinkronizált, mechanikus hajtómű 2 csoporttal és összesen 12 fokozattal rendelkezik (csoportonként 6 fokozat). Az első főcsoport szántóföldi munkavégzésre használható (4-től kb. 12 km/h-ig kalibrált sebességkiosztással), míg a másik közúti felhasználásra vagy könnyű talajmunkára alkalmas (maximum 40 km/h). A hazai verziók váltója a 2016-os évben nem teljesen mechanikus, ugyanis az importőr Austro Diesel a bevezetési csomagban alapfelszereltségben kínálja a Powershuttle elektromos irányváltó kart, illetve az „Easy shifting – könnyű váltás” gombot a váltón.  Az utóbbi segítségével fel és le tudunk váltani sebességet kuplungpedál használata nélkül. További alapfelszereltség 2016-ban az elektronikus hárompont vezérlés (EHR) a munkaeszközök hajszálpontos süllyesztése és emelése érdekében. Így tehetjük tökéletesen használhatóvá a traktorokat anélkül, hogy bonyolult elektronikát rendelnénk bele.

  1. Easy shifting gomb = kuplung a váltókaron. A gomb megnyomásával válthatunk sebességet, nem szükséges lábbal kuplungolnunk.
  2. Powershuttle irányváltó kar a kormány bal oldalánál – előre/üres/hátra menet elektrohidraulikus kapcsolása irányváltás érzékenység beállítással.
  3. Kényelmes, kartámaszos légrugós ülés, melyet a hatékony klíma kiváló munkahellyé tesz.

A gépek hidraulika rendszere a gondos tervezés végett megfelel a kategória elvárásainak. Nagy teljesítményű 65 l/perces szivattyú áll rendelkezésre a hátsó hárompontnál és a kiadó szelepeknél. A hátsó emelési kapacitás maximum 3.000 kg, míg a TLT 540, 540 Eco vagy 1.000-es fordulatszámok leadására képes.

A traktorok építési elvei ugyan mind az egyszerűségről szólnak, azonban a fülkében nem kell alapszintű kezelői környezettel számolni. A kezelőszervek kiosztása MF-hez méltóan rendkívül ésszerű és logikus, az új váltókar kézre esik és nem tolakodóan hosszú – sem maga a kar, sem az útja. Az ülés légrugózású, a helykínálat pedig jóval nagyobb traktorokat idéz. Ez főként a nagy üvegfelületeknek, valamint a megfelelő térd- és fejtérnek köszönhető. A klímaberendezés hatékony, a fülkében az anyagminőség a kategória élvonalába tartozik.

Összefoglalva az MF 4700-as szériát láthatjuk, hogy egy rendkívül egyszerű, megbízható és robusztus traktor lép be a hazai mechanikus traktorszegmensbe, amely a nagy Massey Fergusonok minőségét és előnyeit hozza. AGCO POWER motorok, egyszerűen felépített váltó, elsőrendű kezelői kényelem és a mechanikus szegmens elvárásait prémium szinten teljesítő műszaki megoldások jellemzik a vadonatúj Fergusonokat.

Érdeklődni az Austro Diesel központi számán lehetséges a gépek iránt: 0630-530-5565