A tejágazat alapvető szegmense a mezőgazdaságnak

Írta: Barna Ferenc - 2021 november 01.

A hazai tejágazat többoldalúan támogatott: több pályázat, állatjóléti támogatás, és marketingtevékenység is erősíti a mezőgazdaság ezen területét. Az illetékes minisztérium éves keretéből több tízmilliót biztosít csak a tejfogyasztás népszerűsítésére.

 

Szarvasmarha, tenyészverseny
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, illetve az Agrármarketing Centrum újból indítja a fogyasztásösztönző kampányt (Fotó: Horizont Média/Barna Ferenc)

 

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára

Az agrárminisztérium évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére, fontos a szegmens stabil működése.

A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, érdemes támogatni. Ezt a szaktárca továbbra is megfelelő lépésnek tartja, a lehetőségükre álló eszközökkel élni is fognak.

A folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott áruknál figyelhető meg. Például sajtot és vajat lényegesen kevesebbet fogyasztunk, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból csak egyharmadát.

 

Tejtermelés Magyarországon
A hazai tejtermelés alakulása (Infografika: MTI)

 

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője

A kampány november 02-tól indul és egy hónapig tart. Ennek keretében a tápanyagokban gazdag tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és PR-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik.

A magyar tejágazat hosszú távon úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni – mutatott rá az ügyvezető. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy átlagos ember, ami elmarad az uniós értéktől.

 

Tejfogyasztás Magyarországon
A hazai tejfogyasztás alakulása (Infografika: MTI)

 

Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója

Nolc éve működtetnek marketing alapot annak érdekében, hogy az átlagos tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai fogyasztás szintjére emelkedjen.

Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering – hangsúlyozta a terméktanács szakembere.

 

Forrás: MTI