Túl zsíros, vagy épp rágósan száraz, nyers, ízetlen vagy elsózott – a fogyasztók fele szerint nehéz beszerezni a megfelelő minőségű, tradicionális húsvéti húsfélét. Sokan preferálnák a hazai árut, csak hát egyre kevesebb a hazai sertéshús és sertésvágás Magyarországon.
A Pick nemrég felmérte, milyenek a magyarok kilátásai, ha minőségi sonkát akarnak venni húsvétra. A minőség nem mindig fő szempont a vásárlóknak, de kiemelt jeles napokon (karácsony, születésnap stb.) a prémium minőséget is megfizetjük – már persze, ha megéri. Erre utal, hogy a felmérés szerint a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár, például a húsvéti sonka kapcsán, ismerteti az MTI hírét a Baromfi Terméktanács honlapja.
Viszont lakosság majdnem felének, 48 százalékának komoly kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése. A polgárok 68 százaléka szerint korábban rossz minőségű, azaz
– túl zsíros (30 százalék),
– nem megfelelő ízű és fűszerezésű (28 százalék),
– száraz és rágós (23 százalék)
– vagy éppen túl sós (19 százalék) sonka került az asztalra, amiből ráadásul
– a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10 százalék).
A felmérés szerint sokan (31%) abban hisz, hogy magyar gyártótól érdemes beszerezni a húsvéti sonkát, 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi, 29 százalék kimondottan az olyan hagyományosat, ami hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termék.
Ebből a szempontból nem túl biztató, hogy a magyar eredetű hústermékek (kivéve a baromfiszegmenst) forrásai egyre inkább beszűkülnek. A vágásokat illetően tavaly évtizedes visszaesés volt tapasztalható – erről ebben a cikkben írtunk nemrég.